Prijon paddlar

Tänkte kolla om det finns någon som kan dela med sig lite kring Prijon paddlarna.
Lurar på att köpa en Prijon Pacific.

//Urban

Jag har paddlat med en Prion Pacific under några år. Den följde med när jag köpte kajaken. Jag trivdes ganska bra med den. Den fungerade bra vid längre paddlingar då det smalare bladet ger lite mindre motstånd. Trots det upplevde jag att den hade ganska bra "bett". Jag hade varianten med nylonblad och glasfiberskaft vilket är lite tyngre. Upplevde inte vikten som något större problem .. och som en fördel i hårdare vind. Den paddeln är nu förpassad till akterdäck som reservpaddel. Den Lendal Archipelago Carbon/Nylon som jag numera har som huvudpaddel upplever jag som betydligt bättre på flera olika sätt; vikt, bladyta, svikt, ställbar mm. Det är å andra sidan kankse inte en rättvis jämförelse. Jag var nöjd med Prijon-paddeln under de år den var huvudpaddel.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips