Preparerade skidspår runt Sth?

• Trådstartare anna.gustavsson@sweco.se (Anna Gustavsson)
  • Start datum

anna.gustavsson@sweco.se (Anna Gustavsson)

Gäst
Hejsan och god fortsättning!
Vädret växlar men jag är ändå sugen på att testa nya längåkningsutrustning mer än på golfbanan hemma.
Var finns det preparerade spår i Sth med omnejd? Var får man reda på aktuell spårinfo? Tack om någon kan hjälpa mig och min kollega.

Lite info

Hejsan!

Det finns bra preparerade spår som utgår från Täby Kyrkbys idrottsplats. Det spårsystemet är också sammanbundet med ett spårsystem som har sin destination vid skavlötensfrilluftsgård.

Annars finns det endel spår kring Tyresta by och Albys frilluftsgård.
Så fort det är ordentligt med snö tror jag att de spårar, men du kan ju alltid testa att ringa till frilluftsgårdarna och höra om du är osäker på snöläget.

Hoppas det blir någon snö bara:)

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

ei98asnn@el.haninge.kth.se (Anders Norrman)

Gäst
Rudans friluftsgård

Det finns preparerade spår vid Rudans friluftsgård i haninge. Pendeltågstation Haninge C.
Det kostar 20kr (tror jag) att åka men det är bra spår (De har konstsnö).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips