Platypus kompatibel med PET?

Eftersom jag inte har så goda erfarenheter av "vattenpåsar" i ryggsäcken så vill jag byta ut den mot en PET-flaska.
Frågan är då om platypus slang med tillhörande skruvfäste passar på PET-gänga?
Jag har för mig att den gör det, men jag verkar ha slängt den sista slangen jag hade så jag kan inte testa.
Någon som vet, eller har en, och kan prova?
Har ingen lust att beställa om det ändå inte funkar...

Ja

i alla fall passade min. MEN det rann ganska dåligt, när man dricker ur Platypusen så kollapsar påsen så vattnet kan strömma ut men en PET-flaska gör inte det.
Så även om gängan passade så gick det inte att dricka.

Mikael
[Ändrat av Mikael_B 2006-12-29 kl 20:45]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag hade en gång en PET-kork på Platypusflaska. Det var inte tätt. Vet inte om det funkar åt andra hållet.

Men jag har sett en slang avsedd att skruvas på just petflaskor nånstans, minns bara inte var. Det var bara några veckor sen jag såg annonsen. Nån som vet? Undrar hur dom har löst luft-insläppet, sätter man en slang på en petflaska så blir det väl undertryck när man druckit några deciliter?

Re: Ja

Mikael_B; sa:
MEN det rann ganska dåligt, när man dricker ur Platypusen så kollapsar påsen så vattnet kan strömma ut men en PET-flaska gör inte det.
Så även om gängan passade så gick det inte att dricka.
Såklart...

MonicaKA: Tack för tipset. Jag ska titta på SmarTube.
Är för lat för att bygga själv, lägger hellre tiden på att vara ute.

[Ändrat av Jonas P 2007-01-01 kl 22:00]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips