Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Uppsala-Stockholm låter helt perfekt för mig med. Vad säjs nånstans runt N.tälje? Nu har jag inte riktigt pejl på alla områden här uppe än. Så det kanske finns någon med örnkoll på det?
Det var ju jag som försökte dra i det hela och tiden gick för fort så jag hann helt enkelt inte med att planera. Sen var det väldigt många som gärna ville komma, men inte så många som verkade känna sig manade att hjälpta till med arrangemanget.
Även om det är deltagarna som är det viktigaste så krävs det trots allt lite organiserande om man ska dra ihop en massa folk på en plats. Dels så behöver man ju en plats man "får" vara på (tror det blir svårt att hänvisa till allemansrätten, och även om man nu "får" enligt allemansrätten så är det ju inte bra att göra sig ovän med nån markägare eller andra friluftsmänniskor). Sen behövs det ju i alla fall ett grovt program att utgå från, så folk vet när det är dags för vad.
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
4 kommentarer
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...