Plats för "basläger" Ahkka

Har ni tänkt att ta några andra toppar vid sidan av dem i Áhkkámassivet? Det är nog förhållandevis skralt med klätterpassager i just det massivet; kanske finns det klättring på kammen som förbinder västtopparna.

Polaren är ganska ny inom klättring och även om jag själv klarar mig klättermässigt betraktar jag mig inte som någon bergsguide direkt. Vi ser det mest som en introduktion för kompisen(och få lära känna varandra som replag) och förhoppningsvis ta oss an större utmaningar framöver.
Vi kanske bitvis kommer att klättra "överdrivet säkert"(det låter ju väldigt bra...he,he) för att känna på olika moment.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips