Pentax Optio 330RS

Funderar på ovanstående kamera - men är osäker om den är nått att ha.

Anv. område = Naturbilder + utskrift av bra bilder på högst A4

Räker 3.34 MP eller måste man upp till 4 MP?

snabel; sa:
Räker 3.34 MP eller måste man upp till 4 MP?

Kameran i sig kan jag inte uttala mig om men däremot räcker 3.34 megapixel gott och väl om du inte ska skriva ut större än A4. Jag har själv skrivit ut ganska många bilder tagna med Canon G-1 på en Canon S900 skrivare med mycket gott resultat. Skrivaren och valet av papper är i detta av större betydelse.

MVH
David Björkén

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Optio 330

Jag har den äldre modellen, alltså Optio 330, och är vådligt nöjd med den. Jag är visserligen ingen fanatisk fotograf och har inte mycket att jämföra med, men om du söker en funktionell, fiffig kamera som tål en del och ändå ger bra kvalitet på bilderna är pentaxen bra. Den nyare varianten lär väl inte vara sämre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips