Patagonia skaljackor

Fundera på att skaffa mig en skal jacka från Patagonia. Storm jacket tror jag den heter om jag inte missminner mig. Någon som känner till den/dem bättre? Bra eller dåligt köp?

mvh
Ola

En kamerat har hatt en Patagonia jakke med H2No membran i mange år (tror det er Storm modellen). Den begynner å bli slitt nå, men har vart like lenge som goretex. Jeg har selv en Strech Element jakke, som jeg er meget fornøyd med. Synes H2No membranen "puster" minst like godt som goretex.

Storm jakken er av 2 lags N2No, ikke 3 lags - så slitestyrken vil ikke være like god. Den bør sammenliknes med en Paclite jakke.

Storm jakka virker fornuftig bygd for allsidig friluftsliv, med forsterkninger på skuldre og klaff over glidelåsen.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

avslutat medlem xxxyyyzzz

Gäst
Håller med om det Fimax skriver, Storm Jacket är en bra allround-jacka för all möjlig friluftsliv. Min far har haft sin i mer än tio år.

mvh/jens

Jag har en ultra-lätt Patagonia-jacka som är mycket látt och packbar, men som inte hâller tätt sárskilt länge (Specter eller nàt liknande).

Har vidare en mer robust skaljacka (Stretch Element Jkt, med en underbara detaljen "grenstropp" precis som i gamla anoraker), vilken är mycket bra och bekvám, med stretchande vattentätt laminat med OK andning.

Patagonia gör i allmánhet bra grejer med genomtánkta och praktiska detaljer.

Mvh, Mats

Instämmer! Har tidigare haft en en storm jacket och är imponerad av den höga kvalitén och miljötänket i deras produkter. Minns jag rätt är deras membran framtagna av Gore men med ännu högre fuktransport.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips