Parkera bil vid tältning på Bogesundslandet - Vaxholm

Hej,
Vi tänkte ta en enkel vandring längs en av de längre lederna på Bogesundslandet och ta en tältnatt. Frågan är nu om det är "säkert" att parkera bilen över natten vid de parkeringar som ansluter till lederna. Någon som har erfarenhet från det i nämnda område?
 
Bogesundslandet har ju många fina vandringsleder/stigar - men vill du ha en någotsånär riktig uppfattning om risken med att parkera där så ska du naturligtvis försöka få svar från polisen! Forumsvar "det var helt OK" eller "jag fick inbrott/bilen sabbad/stulen" är ju värt exakt 0 vad gäller risken att du drabbas.
 
Bogesundslandet har ju många fina vandringsleder/stigar - men vill du ha en någotsånär riktig uppfattning om risken med att parkera där så ska du naturligtvis försöka få svar från polisen! Forumsvar "det var helt OK" eller "jag fick inbrott/bilen sabbad/stulen" är ju värt exakt 0 vad gäller risken att du drabbas.
Ok, ja, det fattar jag också att om jag ringer polisen så får jag faktiska, statistiska, anmälda händelser.
Jag var mer ute efter om andra här har gjort det utan problem. Eller vet om andra som haft problem. Eller om det är allmänt känt att man inte kan parkera över natten. Jag har dagvandrat en del på Bogesundslandet men tänkte nu en övernattning. Om någon frågade mig om mitt stammisområden så kan jag bidra med det jag vet, vet man behöver man inte skriva.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.