Papperskarta med vandringsleder
- Trådstartare sofus81
- Start datum
tack för tipset. Det finns bara en nackdel med smartphones och kartor. Dom kräver mottagning och satellit och suger ut batteriet hur snabbt som helst tyvärr.
tack för tipset. Det finns bara en nackdel med smartphones och kartor. Dom kräver mottagning och satellit och suger ut batteriet hur snabbt som helst tyvärr.
Jag fyllde 40 år i somras och har inte använt kompass sen jag orienterade i högstadiet 1987.
...Och jag har inte använt en "smart-fån" i hela mitt liv! Än sen? En kompass är ett användbart redskap för den som kan hantera den och den kan vara nog så viktig i vissa situationer. Men du brukar kanske inte vistas i högfjällen när dimman rullar in...?Jag fyllde 40 år i somras och har inte använt kompass sen jag orienterade i högstadiet 1987.
...Och jag har inte använt en "smart-fån" i hela mitt liv! Än sen? En kompass är ett användbart redskap för den som kan hantera den och den kan vara nog så viktig i vissa situationer. Men du brukar kanske inte vistas i högfjällen när dimman rullar in...?