Pannlampa?

Hej jag ska köpa en pannlampa och har fastnat för primus primelite A. Har någon provat denna lr har nån nå andra tips?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kör primus

Hejsan,
Sedan jag fick min Primelight AR (samma som A fast med remote control!) så ligger mina 4 olika Petzl kvar hemma. Anledningen är att den helt enkelt är bättre.
Finns naturligtvis billigare altenativ men Primelighten har det jag letar efter i en pannlampa.

Lycka till med köpet.

Bengt
Ps rätt så coolt med remote faktiskt!

Petzl Tikka XP

Kanske ett alternativ?

http://en.petzl.com/petzl/LampesProduits?Produit=555&Critere=0

Liten, lätt (95g m batterier) och tillräckligt med ljus för det mesta ute i skogen. Jag har haft min ett tag, och tycker den är mycket bra. Dock har jag två anmärkningar: Knapparna (2 st) på ovansidan är för små, och det retar mig att den alltid slås på på högsta ljusnivån, sedan får man trycka flera gånger för att få svagare ljus. Jag hade velat ha det tvärt om.

395 kr på getout.se och addnature.com

Peter

[Ändrat av Pask 2006-10-17 kl 14:12]

Jag köpte en mycket bra pannlampa, Black Diamond Spot för några veckor sedan. Var väg på att köpa Tikka XP men fick rådet att ta Spot från Black Diamond, för de hade dubbla ljus, ett ledljus och några dioder under. Man kan alltså växla dem och även bestämma hur starkt ljuset ska vara. Jag var nöjd med köpet efteråt och har använt mycket den, särskilt till geocaching ;)

Jonas

Re: Petzl Tikka XP

Pask; sa:
Dock har jag två anmärkningar: Knapparna (2 st) på ovansidan är för små, och det retar mig att den alltid slås på på högsta ljusnivån, sedan får man trycka flera gånger för att få svagare ljus. Jag hade velat ha det tvärt om.

Du borde verkligen byta till en Primus pannlampa! ;) Den har lättanvända knappar (även med vantar på) och stegar (modell A) från rött, svagt vitt (4 små dioder, läsljus), starkare vitt (4 små dioder, arbetsljus), svagt 1 W (spotlight) och stark 1 W (springljus) och så till slut det "obligatoriska" blinkandet...

/Malin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips