Pannlampa för nattfiske

Rätt Troy... Det var jag som hade en övertro på batterierna. Efter ett byte funkar allt som det ska igen.

HaHaHa! Det där hände även mig ute i skogen häromdagen, bliv lite "skrämd" för jag hade för mig att jag satte i nya batterier hemma innan avfärd, men "icke sa nicke" batterierna log i benfickan.... :)

Mvh troswe
 
Nu har jag använt pannlampan även vid promenader och annat, för nu är det ju faktiskt mörkt på kvällarna. Floodläget är faktiskt riktigt praktiskt, man får en riktigt rejäl och bred stråle, som räcker ungefär fem meter framför sig, och mediumläget räcker gott och väl. Spotläget som ju är separat är bra om det är något speciellt man vill titta på eller spana efter.

Överlag är det riktigt praktiskt att ha två lampor i samma pannlampa. Jag förstår mer och mer poängen med detta, och med tanke på att lampan dessutom "kommer ihåg" vad man sist hade för inställning, kan man lätt hitta det som passar bäst vid ett specifikt ändamål.

Jag tycker att lampan är helt perfekt för mina ändamål, och med fyra AA litiumbatterier, räcker den ganska länge även om man kör fullt blås vid en fisketur.

Rekommenderas!
 
Går man så är medium spotläget helt ok att köra ensamt - räcker länge då.
Det fina med lampan att man kan designa ljuset exakt som man vill ha det.

När man sätter läger droppar man spotten och kör flood max , sen i tältet mysbelysning så kan man köra flood low/medium.

Man får väldigt mycket ur en lampa.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mipert Nattfiske runt Barsebäck med wobbler? Fiske 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...