PALM M515 som GPS ?

Jan och Jonas

Hejsan.
Bra, har fått lite kött på benen här. Också bra att det ligger här på forumet ifall någon annan vill läsa och har funderingar kring detta.

Har även fått info. om en som heter Navteq Navigon, den är inte vattentät, men en enkel hållare på hans MC var det 1 sekunds jobb att ta loss den vid fikapauser(så den inte får fötter), regn och annat.
Hela Europa var med och kostade drygt 3000:-
Skall kolla på nätet lite bättre om den, samt Loox N560.
Ha det !!
Erland

Väderskydd

wursten; sa:
Skall kolla lite efter den du använder till MC. Skall ha den på MC.
Behöver inte vara testad 1m. under vatten. Huvudsaken är att jag har en bra fastsättning på den, så den är enkel att plocka bort den.
När det börjar regna tycker jag det är extra jobbigt att stanna och läsa karta så just då uppskattar jag GPS på motorcykeln ännu mer än när vädret är bra.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips