Vart kan man köpa pälskant för att sy på huvan på en jacka, går det att köpa överhuvudtaget?
Pälskant
- Trådstartare sajberjohan
- Start datum
sajberjohan; sa:Vart kan man köpa pälskant för att sy på huvan på en jacka, går det att köpa överhuvudtaget?
sajberjohan; sa:Skulle helst vilja ha riktig päls
ping; sa:sajberjohan; sa:Skulle helst vilja ha riktig päls
jag hoppas att du skämtar.
peter
-Patric-; sa:ping; sa:sajberjohan; sa:Skulle helst vilja ha riktig päls
peter
varför skulle han?
Precis som Sven säger så finns det pälsbitar att få tag i som är en restprodukt från tillexempel jakt.. All päls kommer inte från pälsfarmar.. Desutom så är det inget olagligt även om man kan ha olika moralisk syn på det hela..
ping; sa:-Patric-; sa:ping; sa:sajberjohan; sa:Skulle helst vilja ha riktig päls
peter
varför skulle han?
Precis som Sven säger så finns det pälsbitar att få tag i som är en restprodukt från tillexempel jakt.. All päls kommer inte från pälsfarmar.. Desutom så är det inget olagligt även om man kan ha olika moralisk syn på det hela..
jag tror inte att t.ex rödräv är speciellt lämpligt.vill man ha något som är värmande så får man gå till andra djur,oftast rovdjur och de jagas inte för köttets skull.visst man kan dra till med skyddsjakt eller trafikskadat men det är oftast statens vilt.en annan sak är att syntet och pälsimitationer oftast är bättre än originalet.
ping; sa:en annan sak är att syntet och pälsimitationer oftast är bättre än originalet.
ping; sa:jag tror inte att t.ex rödräv är speciellt lämpligt.vill man ha något som är värmande så får man gå till andra djur,oftast rovdjur och de jagas inte för köttets skull.visst man kan dra till med skyddsjakt eller trafikskadat men det är oftast statens vilt.en annan sak är att syntet och pälsimitationer oftast är bättre än originalet.