Paddling Madagaskar?

Hej,
I december åker jag på en 5-veckors tripp till Sydafrika & Madagaskar då jag bl a ska paddla havskajak vid nordöstra Madagsakar i en vecka. Är det någon som har varit där och gjort detta förrut som har några bra tips & erfaremheter att dela med sig av?? Mvh Charlotte

Orkan!

Om jag inte minns helt fel är december-januari orkan månader på Madagaskar. Varje år drabbas ön av ett par rejäla oväder som jag tror kan vara lite jobbiga i en havskajak...

/Martin

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Usch, nu blir jag ruskigt avundsjuk...

Kyla och issörja kommer inte att avhålla mig från att paddla, men Madagaskar hade jag föredragit. Fast det är klart, när isen är för tjock för kajaken börjar ju skid- och badsäsongen!

Fraktar du med egen kajak eller hyr du på plats? Hälsa lemurerna - och skriv och berätta när du är hemma igen.

Lemurerna!

Jag har förbokat allt så Kayak Africa håller med havskajaker & "boende". Innan Madagaskar blir det dessutom en 18-dagars "Rangers Course" i Drakensbergen och runt Kruger parken i Sydafrika... så visst ska det bli skönt att lämna en fuktig och råkall västkust... Jag hör av mig! :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips