Paddling kring Rogen

Undrar om någon har erfarenhet av och tips för en havskajaktur med Rogen som utgångspunkt? Fiske, paddling, vandring och fågelskådning står på schemat. Jag tänker mig att man kanske kan ta sig från Rogen och ner till Töfsingdalens nationalpark och tillbaka? Tänker vara ute själv så långa lyft är inte önskvärt. En tur på 5-6 dagar en dryg vecka före midsommmar är planen. Tacksam för alla tips då jag inte tycker att jag funnit så mycket matnyttigt bland alla gamla Rogentrådar.

Läste någonstans för en tid sen om enn liknande tur (kan nog vara ett år sen eller två) men kan inte komma ihåg var...paddling, utemagasinet, outside??? Har ingen aning men kanske någon annan här kan gnugga de grå bättre än jag... Hur som, vet att en liknande tur är gjord så det är knappast omöjligt. Fram med kartan och planera. Lycka till!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej
kul att det är flera som vill paddla i Rogen.
Där för du en äkta vildmarkskänsla men långt att bära kajaken.
Varmt rekommenderar med utgångspunkt- Käringsjön.
Ring till Per Roger Wiberg så för du all nödvändig information;
Tel 0684-280 22

Filmer från Rogen

Lycka till!

Hej
kul att det är flera som vill paddla i Rogen.
Där för du en äkta vildmarkskänsla men långt att bära kajaken.
Varmt rekommenderar med utgångspunkt- Käringsjön.
Ring till Per Roger Wiberg så för du all nödvändig information;
Tel 0684-280 22

Filmer från Rogen

Lycka till!

Tackar för tipsen. Verkligen inspirerande och fina filmer. Jag får väl ringa Roger så jag blir lite klokare om hur man kan röra sig mellan sjöarna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips