• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Paddlartjejer på västkusten

Är oxå paddlare

Jag är pigg på att paddla, alltid. Bor i Gbg, har paddlat ett par tre gånger och har gått en kurs, men är sugen på fler under våren..... är ganska nybörjare med andra ord. Jag har inte kajak eller bil heller för den delen så utgångspunkt gärna från uthyrningsställe! Hör gärna av dig/er till mig på mail mervas@tele2.se

/Sofia
 
Låter toppenkul det här! Har testat kajak en gång, men paddlat en del kanot. Ska gå nybörjarkurs i kajak under våren. Har varken bil eller kajak men jag utgår gärna från uthyrningsställe. Bor i Vänersborg.

MVH
Carolina
 
Hej!

Sugen på att paddla kajak är man alltid. Älskar att vara ute i naturen, Paddla kajak är ngt jag tycker är jätteroligt, har tyvärr ingen själv men har hyrt kajak på Orust, Marstrand och hos Escape... Alla trevliga uthyrningsställen. Jag som er flesta här har inte heller så många kompisar med detta som intresse.. typ 1 ;) Vi har planerat in ngr turer framåt försommaren men ju fler desto roligare.. Så gärna hänkar jag på ngn gång på en paddeltur.. gärna med övernattning men en kvällstur efter jobbet är inte heller fel..

Keep updated..

Mail: kroik@hotmail.com

Mvh
Millan
 
Om man vill hjälpa till att öka (den ökande) andelen kvinnliga paddlare på havskajakturer så finns det två Gôtebosska föreningar med återkommande (och oftast klart sansade) arrangemang:
http://www.npk.nu
http://www.gkf.info/

Man kan även anmäla sig på följande mejlinglista för att ta del av vad som händer mer spontant (både för klubbpaddlare och "frifräsare"):
http://groups.yahoo.com/group/havskajak/
Man är väldigt välkommen att själv annonsera utfärder på denna sida. Och man kan såklart avgränsa sina turer till exempelvis kortare distanser eller rena tjejpaddlingar - helt enligt egna önskemål.

Go tur!
Ses på böljan,
Patric
 
Andra intressenter...

Ifjol så utmynnade en motsvarande tråd till flera, mer eller mindre spontana, paddlingar så intresse finns ju bland både killar och tjejer. Jag och de andra som skrev i den tråden är garanterat intresserade av många fina paddelturer även i år. :)

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=21920

Annars så är ju ovannämnda havskajakmaillista ett bra alternativ.
Ni får väl "filtrera bort" oss killar på lämpligt sätt men vi är ju i regel ganska snälla... ;)
 
Jag vill också gärna ha paddelsällskap, av vilket kön det sen må vara kan väl kvitta :)
Jag kommer att köpa mig en egen kajak under våren, men bil är det värre med så jag utgår från Billdal.
 
Hej Åsa!

Jag är klart sugen!

Bor på Tjärnö (vid Strömstad) och är nybliven havskajakägare efter en tripp till Tallin (rekommenderas!). Är nybörjare på havskajak men har paddlat fors i ca 6 år.

/Cilla
 
Hej!

Här kommer ytterligare ett svar på din förfrågan... Jag tycker att det skulle vara väldigt roligt att planera en tur tillsammans under sommaren. Har inte så stor vana, men har i alla fall paddlat i Stockholms skärgård tidigare och lite i sjöarna runt Arvika. (Kan f ö rekommendera Glaskogens naturreservat för härliga naturupplevelser.) Skriv gärna och berätta hur du/ni har planerat inför sommaren.

Hälsningar Ulrika
ulrika.lundell@telia.com

P.S. Andra som läser detta är också välkomna att höra av sig - även trevliga manliga paddlare! :) Vi kan ju skapa egna nya nätverk.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Almquist Tur på G. Östra delarna av Gräsö (Upplands kusten) Paddelkompis 0
D300 Hjälmaren på söndag 14/6 Paddelkompis 0
scandec Paddla på Yngern Paddelkompis 11
avslutad180423 kajak på västkusten Paddelkompis 5
inochut Runt Vinga på onsdag den 20/7 Paddelkompis 1
isdahl Kajakare på västkusten sökes!! Paddelkompis 20
Platen Sugen på att paddla 16-20 juli !!? Paddelkompis 0
Jessica76 Paddla på vardagar, helg, övernattning... Paddelkompis 15
Stiffmeistern Någon som vill haka på? Paddelkompis 16
calypso63 Party på Utterkobben 6-8/6 Paddelkompis 0
supinum Paddelkompis i Bråviken nu på lördag? Paddelkompis 0
kaw Berätta var ni ska paddla på söndag! Paddelkompis 2
anderse Paddelsällskap på västkusten v.26 Paddelkompis 0
KaB tips på padleälver i Värmland/Dalarna Paddelkompis 1
mr Nammatj Superpris på Forspaddlingskurs pga. återbud: 1250 kr! Paddelkompis 2
kennedy Tips på "forsklubbar". Paddelkompis 5
PederGBG Tallinn på några dagars semester och kanotköp... Paddelkompis 2
saxe Paddla på ostkusten före midsommar Paddelkompis 0
Forest Orust på två dagar? Paddelkompis 2
ingeback Vinterpaddlare på västkusten Paddelkompis 0
Fischer Välkommen till Vaxholm på lördag! Paddelkompis 0
sladden Paddelkompisar på västkusten? Paddelkompis 3
THELON HØST-TUR PÅ VANSJØ Paddelkompis 0
thunder Paddling på västkusten i juli Paddelkompis 2
saxe paddling på västkusten vecka 15-21 juni Paddelkompis 0
klar Paddling västkusten kommande veckor Paddelkompis 2
aspoonfullofsugar Västkusten-Bohuslän 3/8 till 8/8 Paddelkompis 0
Anders V Västkusten v 29 Paddelkompis 1
Joakim Ambrosson Paddling Västkusten Paddelkompis 0
Keras2006 Forspaddlare Västkusten? Paddelkompis 1
PederGBG Paddling Västkusten 22-24 augusti Paddelkompis 3
saxe Västkusten vecka 29 Paddelkompis 0
ulf juhlin Västkusten v.30 och en tur under perioden v.33-35 Paddelkompis 1
bsoby Västkusten v. 30-32 Paddelkompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.