• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Paddla i Kiruna

Söker någon att paddla kajak med under sommaren och hösten. Gärna i Kiruna med omnejd. Är själv nybörjare, men vill gärna komma igång med paddling mer regelbundet.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kiruna Långfärdspaddlare

Hej Camilla,
Jag har själv ont om paddelkamrater i Malmberget så det vore kul att hitta mer folk att paddla med. Kiruna långfärdspaddlare har jag själv jagat ett tag, bla för de guideböcker som de skrivit om Kaitumälven. Jag är dock lite osäker på om klubben finns kvar, mitt sista spår är ett gammalt mötesprotokoll på nätet (från 2001) och några emailadresser som inte längre fungerar. Finns det nån annat som vet nått mer?

Själv är jag van havspaddlare, men nybörjare i forsen och tänkte nog försöka hitta någon kurs för att lära mig mer om detta.

Senast ändrad:
Hej Erik,
ja nu när jag börjat titta efter Långfärdspaddlarna kommer jag inte fram till mycket mer info än vad du gjort. Vore, precis som du säger, kul att få ihop några personer att paddla tillsammans med.

Förra helgen gick jag en steg 1-kurs i forspaddling som anordnades av Fors & Fjäll i Kiruna och som jag starkt rekommenderar. Med fanns även två killar som paddlat havskajak innan och som också verkade nöjda. Kursen är lagd på två dagar i Kalixälven och går efter Kajaktivs kursmodeller. Om du är intresserad, når du Fors & Fjäll på tel 0980-14801.

Kajaktur

Jag skulle kunna tänka mig en dagstur i en lugn del av Kalixälven (eller liknande vatten), antingen nästa helg (4-5 augusti) eller 1-2 september. Än så länge så har jag ingen egen kajak så det blir till att hyra. Var har Fors & Fjäll sina kajaker?

Nästa helg skulle kunna funka för mig faktiskt. Vet inte exakt var man hämtar upp Fors & Fjälls kajaker, men kan ta reda på det i helgen. Vet dock att man får hyra både kajak och utrustning för 350:-/dygn.

Hej Camilla,
Jag har själv ont om paddelkamrater i Malmberget så det vore kul att hitta mer folk att paddla med. Kiruna långfärdspaddlare har jag själv jagat ett tag, bla för de guideböcker som de skrivit om Kaitumälven. Jag är dock lite osäker på om klubben finns kvar, mitt sista spår är ett gammalt mötesprotokoll på nätet (från 2001) och några emailadresser som inte längre fungerar. Finns det nån annat som vet nått mer?

Själv är jag van havspaddlare, men nybörjare i forsen och tänkte nog försöka hitta någon kurs för att lära mig mer om detta.

Dude... jag är ju från malmberget... och jag gillar att paddla (tror jag) haha... men inte kan man hyra kajaker i malmberget med omnejd väl???

Friluftsfrämjandet Gällivare

Friluftsfrämjandet i Gällivare/Malmberget håller bland annat kajakkurser.

http://www.gellivare.se/forening/frilufts/aktivitet.htm

Friluftsfrämjandets program i Gällivare är tyvärr inte uppdaterat (det är programmet för 2006 som ligger ute). Dom har nått strul med tillgången och möjligheterna att ändra i kommunens hemsida. Det verkar inte finnas några planer för kajakarrangemang under 2007, och just nu finns inga kajaker att hyra.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips