• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Paddla i Kiruna

Söker någon att paddla kajak med under sommaren och hösten. Gärna i Kiruna med omnejd. Är själv nybörjare, men vill gärna komma igång med paddling mer regelbundet.
 
Kiruna Långfärdspaddlare

Hej Camilla,
Jag har själv ont om paddelkamrater i Malmberget så det vore kul att hitta mer folk att paddla med. Kiruna långfärdspaddlare har jag själv jagat ett tag, bla för de guideböcker som de skrivit om Kaitumälven. Jag är dock lite osäker på om klubben finns kvar, mitt sista spår är ett gammalt mötesprotokoll på nätet (från 2001) och några emailadresser som inte längre fungerar. Finns det nån annat som vet nått mer?

Själv är jag van havspaddlare, men nybörjare i forsen och tänkte nog försöka hitta någon kurs för att lära mig mer om detta.
 
Senast ändrad:
Hej Erik,
ja nu när jag börjat titta efter Långfärdspaddlarna kommer jag inte fram till mycket mer info än vad du gjort. Vore, precis som du säger, kul att få ihop några personer att paddla tillsammans med.

Förra helgen gick jag en steg 1-kurs i forspaddling som anordnades av Fors & Fjäll i Kiruna och som jag starkt rekommenderar. Med fanns även två killar som paddlat havskajak innan och som också verkade nöjda. Kursen är lagd på två dagar i Kalixälven och går efter Kajaktivs kursmodeller. Om du är intresserad, når du Fors & Fjäll på tel 0980-14801.
 
Kajaktur

Jag skulle kunna tänka mig en dagstur i en lugn del av Kalixälven (eller liknande vatten), antingen nästa helg (4-5 augusti) eller 1-2 september. Än så länge så har jag ingen egen kajak så det blir till att hyra. Var har Fors & Fjäll sina kajaker?
 
Nästa helg skulle kunna funka för mig faktiskt. Vet inte exakt var man hämtar upp Fors & Fjälls kajaker, men kan ta reda på det i helgen. Vet dock att man får hyra både kajak och utrustning för 350:-/dygn.
 
Hej Camilla,
Jag har själv ont om paddelkamrater i Malmberget så det vore kul att hitta mer folk att paddla med. Kiruna långfärdspaddlare har jag själv jagat ett tag, bla för de guideböcker som de skrivit om Kaitumälven. Jag är dock lite osäker på om klubben finns kvar, mitt sista spår är ett gammalt mötesprotokoll på nätet (från 2001) och några emailadresser som inte längre fungerar. Finns det nån annat som vet nått mer?

Själv är jag van havspaddlare, men nybörjare i forsen och tänkte nog försöka hitta någon kurs för att lära mig mer om detta.

Dude... jag är ju från malmberget... och jag gillar att paddla (tror jag) haha... men inte kan man hyra kajaker i malmberget med omnejd väl???
 
Friluftsfrämjandet Gällivare

Friluftsfrämjandet i Gällivare/Malmberget håller bland annat kajakkurser.

http://www.gellivare.se/forening/frilufts/aktivitet.htm

Friluftsfrämjandets program i Gällivare är tyvärr inte uppdaterat (det är programmet för 2006 som ligger ute). Dom har nått strul med tillgången och möjligheterna att ändra i kommunens hemsida. Det verkar inte finnas några planer för kajakarrangemang under 2007, och just nu finns inga kajaker att hyra.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MarkkuAhonen Paddla Öland runt Paddelkompis 0
majsa Paddla i Jönköping -Tabergsåleden Paddelkompis 2
zipp9 Paddla Fjällbacka 4-6 Augusti Paddelkompis 1
karin80 Paddla i Stockholms skärgård v 28 Paddelkompis 28
Joakim Ambrosson Paddla älv? Paddelkompis 0
jockel70 Paddla i sommar Paddelkompis 1
GORELI Paddla i påsk Paddelkompis 0
Andreas0098 Paddla i Malmö sommaren 2014? Paddelkompis 3
scandec Paddla på Yngern Paddelkompis 11
marcopolo Paddla över Vänern - första helgen i aug Paddelkompis 12
Bengan_ Paddla med övernattning 14/6-15/6 utanför Ingarö Paddelkompis 0
calee Paddla i Stockholm och med omnejd! Paddelkompis 4
NaturJohan Kajakkompisar Stockholm Paddelkompis 0
Jsfn Paddla i November? Paddelkompis 8
vid paddla från sön 24 juli några dar stock skärgård Paddelkompis 0
Charlotta Rodéhn Paddla Göteborg Paddelkompis 2
ireneha paddla kajak i Stockholmsområdet Paddelkompis 8
Fredrik Tillman Paddelkompis Nån att paddla med? Piteå - Luleå i sommar Paddelkompis 12
Rombo Paddla Fyrisån Paddelkompis 2
alstersjo Paddla måndag 2010-04-05 Göteborg Paddelkompis 0
moon rider paddla i rapadeltat juli/augusti 2010 Paddelkompis 3
Gråbban Paddla fredag 7 aug Paddelkompis 0
Platen Sugen på att paddla 16-20 juli !!? Paddelkompis 0
Jessica76 Paddla på vardagar, helg, övernattning... Paddelkompis 15
Hortlander Nån att paddla med i Skåne Paddelkompis 20
Schneehase Paddla övernattningstur 16/17 Maj runt Stockholm/Uppsala Paddelkompis 7
Angy Paddla i Sthlm Paddelkompis 4
Aquanautic Paddla Göteborg Paddelkompis 12
roek007 Paddla i Strömstad 1/5-9/5.... Paddelkompis 0
liquidmonkey paddla i örebro??? Paddelkompis 2
bollan Paddla i Trosa Paddelkompis 4
solvindvatten Paddla Göteborg närsomhelst v 30 Paddelkompis 1
sparcy Paddla med småbarn Paddelkompis 0
madde182 paddla nån helg i sommar Paddelkompis 0
karinrilby Paddla i Göteborg i sommr? Paddelkompis 27
Björn_L Paddla långt...om jag klarar Paddelkompis 2
kaw Berätta var ni ska paddla på söndag! Paddelkompis 2
KaB Paddla kanot i Dalarna/Värmland? Paddelkompis 4
magnus.halvarsson Paddla i Málmö med omnejd Paddelkompis 5
whoisbob Ngn som vill paddla med mig? Paddelkompis 5
Geografi Resa och paddla? Paddelkompis 0
anna-r Paddla med mig i dalsland/värmland! Paddelkompis 5
Aquanautic Tränings paddla Halland Paddelkompis 2
_scuba_ Paddla i Skåne i sommar? Paddelkompis 1
xet Vill börja paddla Paddelkompis 10
samme83 Paddla nu i veckan? Paddelkompis 0
Blade06 Paddla nu och i vinter! Paddelkompis 9
gosigagooman semester v.33-34 VILL PADDLA Paddelkompis 0
rlonn Paddla och se en fyr! Paddelkompis 6
Anvib Paddla i Norge! Paddelkompis 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.