Paddelflottör grönlandspaddel och bra pump

Hej.

Min flottör blåste bort förra veckan och jag letar efter en ny. Jag paddlar med grönländsk paddel. Det viktigaste är att man ska enkelt kunna fästa den i paddeln så att den inte sticker iväg är man behöver den som bäst.

Likaså behöver jag en ny pump. Den andra spolades bort. Några rekommendationer?

Med vänlig hälsning, Martin

Senast ändrad:
Var själv med om detta förra året.
Fixade detta såhär:

Smart track uppblåsbar.
Moddat med en bit gummi cord parallell med snabbfästet, så att gummicorden går på ena sidan paddelbladet och snabbfästet på den andra. Är corden i rätt längd kan den inte blåsa av paddeln.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kör med en fast flottör från Outlife till min grönlandspaddel. Tog ut flytelementen och la två sömmar genom tyget för att anpassa till bladets bredd. Funkar utmärkt om man gillar fast flottör.

Kör med en fast flottör från Outlife till min grönlandspaddel. Tog ut flytelementen och la två sömmar genom tyget för att anpassa till bladets bredd. Funkar utmärkt om man gillar fast flottör.

Det låter ju som ett ganska smart drag. Då måste du ha snittat upp din vanliga flottör först och tagit bort delar av flytelementen och sen sytt ihop den och lagt de 2 sömmarna eller nåt liknande. Var det mycket jobb med det?

Det låter ju som ett ganska smart drag. Då måste du ha snittat upp din vanliga flottör först och tagit bort delar av flytelementen och sen sytt ihop den och lagt de 2 sömmarna eller nåt liknande. Var det mycket jobb med det?

Flottören har kardborre och flytelementen är enkla att ta ur, antar att det är konstruerat så för att kunna torka grejerna enkelt. Med elementen ute så var det bara att lägga två nya sömmar genom själva yttermaterialet. Gjorde det för hand vilket krävde skärande nålar (sådana man syr skinn med). För någon som är duktig på att sy är det ett enkelt jobb, för mig tog det en stund och ett antal svordomar. :)

Flottören har kardborre och flytelementen är enkla att ta ur, antar att det är konstruerat så för att kunna torka grejerna enkelt. Med elementen ute så var det bara att lägga två nya sömmar genom själva yttermaterialet. Gjorde det för hand vilket krävde skärande nålar (sådana man syr skinn med). För någon som är duktig på att sy är det ett enkelt jobb, för mig tog det en stund och ett antal svordomar. :)

Aha ok då har du en mycket bättre flottör än vad jag har. Min går inte och öppna alls. Har många gånger funderat på hur den egentligen torkar och om det kan bildas mögel i den eftersom den inte är öppningsbar.

Får ta och försöka leta upp en bättre variant av flottör. Vad har du för märke på din?

Jag gissar att det är denna modell av flottör:

Jag har en sådan och den har kardborrelåsning och går att ta isår.

Jag gissar att det är denna modell av flottör:

Jag har en sådan och den har kardborrelåsning och går att ta isår.

Toppen! Då vet jag, ska åka dit och inhandla en ny då som jag kan modifiera till min grönlandspaddel.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips