Paddelflottör grönlandspaddel och bra pump

Hej.

Min flottör blåste bort förra veckan och jag letar efter en ny. Jag paddlar med grönländsk paddel. Det viktigaste är att man ska enkelt kunna fästa den i paddeln så att den inte sticker iväg är man behöver den som bäst.

Likaså behöver jag en ny pump. Den andra spolades bort. Några rekommendationer?

Med vänlig hälsning, Martin
 
Senast ändrad:
Var själv med om detta förra året.
Fixade detta såhär:


Smart track uppblåsbar.
Moddat med en bit gummi cord parallell med snabbfästet, så att gummicorden går på ena sidan paddelbladet och snabbfästet på den andra. Är corden i rätt längd kan den inte blåsa av paddeln.
 
Kör med en fast flottör från Outlife till min grönlandspaddel. Tog ut flytelementen och la två sömmar genom tyget för att anpassa till bladets bredd. Funkar utmärkt om man gillar fast flottör.
 
Kör med en fast flottör från Outlife till min grönlandspaddel. Tog ut flytelementen och la två sömmar genom tyget för att anpassa till bladets bredd. Funkar utmärkt om man gillar fast flottör.

Det låter ju som ett ganska smart drag. Då måste du ha snittat upp din vanliga flottör först och tagit bort delar av flytelementen och sen sytt ihop den och lagt de 2 sömmarna eller nåt liknande. Var det mycket jobb med det?
 
Det låter ju som ett ganska smart drag. Då måste du ha snittat upp din vanliga flottör först och tagit bort delar av flytelementen och sen sytt ihop den och lagt de 2 sömmarna eller nåt liknande. Var det mycket jobb med det?

Flottören har kardborre och flytelementen är enkla att ta ur, antar att det är konstruerat så för att kunna torka grejerna enkelt. Med elementen ute så var det bara att lägga två nya sömmar genom själva yttermaterialet. Gjorde det för hand vilket krävde skärande nålar (sådana man syr skinn med). För någon som är duktig på att sy är det ett enkelt jobb, för mig tog det en stund och ett antal svordomar. :)
 
Flottören har kardborre och flytelementen är enkla att ta ur, antar att det är konstruerat så för att kunna torka grejerna enkelt. Med elementen ute så var det bara att lägga två nya sömmar genom själva yttermaterialet. Gjorde det för hand vilket krävde skärande nålar (sådana man syr skinn med). För någon som är duktig på att sy är det ett enkelt jobb, för mig tog det en stund och ett antal svordomar. :)

Aha ok då har du en mycket bättre flottör än vad jag har. Min går inte och öppna alls. Har många gånger funderat på hur den egentligen torkar och om det kan bildas mögel i den eftersom den inte är öppningsbar.

Får ta och försöka leta upp en bättre variant av flottör. Vad har du för märke på din?
 
Jag gissar att det är denna modell av flottör:

Jag har en sådan och den har kardborrelåsning och går att ta isår.
 
Jag gissar att det är denna modell av flottör:

Jag har en sådan och den har kardborrelåsning och går att ta isår.

Toppen! Då vet jag, ska åka dit och inhandla en ny då som jag kan modifiera till min grönlandspaddel.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lasse Be Paddelflottör Paddling allmänt 4
Spinspider Paddelflottör - uppblåsbar eller skumplast? Paddling allmänt 33
ANDBEN Ensamräddning med paddelflottör Paddling allmänt 10
Strmbrg DIY-Paddelflottör Paddling allmänt 3
viavescovile01 KONSTRUKTION AV PADDELFLOTTÖR Paddling allmänt 1
Snödrivan Vad har ni på händerna med grönlandspaddel Paddling allmänt 4
EricL Delbar grönlandspaddel i trä? / Kajakkspesialisten i Norge? Paddling allmänt 2
tango Billig grönlandspaddel, gärna kolfiber (eller glasfiber)? Paddling allmänt 12
Kch Köpa grönlandspaddel Paddling allmänt 9
Lasse Be Grönlandspaddel Paddling allmänt 5
avslutat_17_06_20 Delbar grönlandspaddel Paddling allmänt 4
Lasse Be Grönlandspaddel Paddling allmänt 14
torger Så har jag provat grönlandspaddel Paddling allmänt 3
sveom Grönlandspaddel och teknik Paddling allmänt 9
manlan Paddlingsteknik grönlandspaddel Paddling allmänt 1
kajakmicke Tyst grönlandspaddel? Näe.... Paddling allmänt 8
Ante J Grönlandspaddel för nybörjare Paddling allmänt 12
melleand Grönlandspaddel tillsammans med normal havskajak? Paddling allmänt 4
Kalle E Grönlandspaddel - evolutionsteorins värsta fiende? Paddling allmänt 21
hs Nackdelar med grönlandspaddel Paddling allmänt 205
ABL Grönlandspaddel för nybörjare ? Paddling allmänt 7
Hutt Paddlingsteknik-grönlandspaddel Paddling allmänt 0
manlan Öskar eller pump Paddling allmänt 17
grymt_elak Montera el-pump i en kajak? Paddling allmänt 56
Egel Pump Paddling allmänt 6
Bra pump för ensampaddlare? Paddling allmänt 2
Pump? Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.