PacLite? HJÄLP!!!

Sitter och funderar på att införskaffa en ny jacka och så senare ett par brallor, då troligtvis i PacLite.

Så nu söker jag ER jag som har erfarenheter av PacLite.

1. Hur slitstarkt är PacLite jämfört med 3L-GT och 3L-GT XCR?

2. Är PacLite lika vattentätt som 3L-GT och 3L-GT XCR? Klarar det av en längre tid i spöregn en svensk sommardag?

3. Har läst i tidigare inlägg om att PacLite andas bättre än 3L-GT och 3L-GT XCR. Stämmer detta?

4. Fungerar PacLite året om? Skall använda kläderna till det mesta, allt från telisåkning, toppturer och långtur på vintern till vandring, cykling och paddling på sommaren mm.

Sist men inte minst skulle jag vilja veta vad NI har för erfarenheter av Tierras Conrad Kain Jacka och Byxa. Eller har NI några andra rekommendationer.

// Matte
[Ändrat av saittam 2001-04-25 kl 23:00]

Pac-lite feedback

1. Har inte haft min Pac-lite jacka så länge än att den blivit sliten. Det bör rimligen inte vara lika tåligt som en 3-lagers.

2. Yepp. Har haft min på Borneo vid tropiskt regn. Funkade jättebra!

3. Pac-lite och XCR är ganska likvärdigt i andningen. Däremot så andas det klassiska GT-membranet mindre än både pac-lite och XCR.

4. Funkar som jag tidigare nämnt i regnskogsklimat. Har även haft min som skidjacka, mest utförs men oxå på tur. Har ventilation under ärmarna så det var OK på turen. Som skidjacka är den lätt och smidig!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
lite rekomendationer

Jahg håller helt med övergående talare..ett litet köptips kanske? Jag kikade in nya paclite stället från Jck wolfskin och jag tyckte det verkade helt ok. Och tierra är som jag ser det yttert köpvärd,,enlig tmin bror som äger en..

MVH
Cristoffer

Pac-lite,yeaah!

Kan varmt rekommendera ett kop av en pac-lite jacka. Anvander sjalv tierras, funkar mycket bra. Har anvant den pa Nya Zealand under vandringar varma, regniga, skidakning, forsranning mmm. Funkar alldeles utmarkt!

Conrad Kain

Angående Tierrajackan:

Har använt min ganska flitigt sen i höstas och jag måste säga att jag inte är särskillt nöjd. Tycker jackan är för vid i halsen, fickorna är väldigt små jämfört med de på min TNF mountainjacket och man måste ha långa vantar/handskar för att det inte ska glipa när man rör sig. =(
Det som är positivt med pac-lite är ju vikten och volymen, jackan blir ju pytteliten när man ska ha den med sig, den ser dock mycket jävligare ut när den packas upp än vad min tvålagersjacka gör..

// Jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips