Packpåsar

Hej. Någon som vet var man kan köpa stuvbitar, eller lämpligt "tyg", för att sy egna packpåsar? Hilleberg har slutat sälja. Tommy
 
Överskottsbolaget

Hejsan.

Köpte mina på överskottsbolaget, 5 st för några tior. Finns annar andra märken som säljer samma för dryga hundringen.
 
Är det packpåsar till tält/sovsäck eller bara till prylar? Skall det vara vattentäta?

Stadium har 6 packpåsar i olika färger som håller ordning i din väska/rygga för under hundralappen. Smidigt att kunna sortera småsaker, smutstvätt och rena kläder och lätt hitta rätt i ett mörkt tält.
 
Vattentätt

Köpte rejält galontyg (ca 100 kr/m) i en tygaffär och sydde säckar med rullbar öppning. Tätade sedan sömmarna med "Liquesole" (ursäkta stavningen) som finns i varje järnhandel.

/Anders
 
Kan själv!

Nej. Jag vill inte köpa färdiga packpåsar. Jag vill sy dem själv. ¨Både billigare och bättre. Tidigare har man kunnat köpa överblivet tyg från Hillebers men det har dem upphört med. Nu undrar jag om det är någon som vet någon annan som säljer liknade tyger.Ska ha påsarna i ryggan.
Tommy
 
Bugano i Årjäng

För något år sedan köpte jag på mig några bärkassar fulla med diverse tyger på Bugano i Årjäng. Storkunder stoppade sitt tyg i sopsäckar, det fanns dom som bunkrade upp med flera sopsäckar :cool: fulla med tyg.

Telefon till Bugano 0573-10670 (hoppas jag inte skrev fel telefonnummer).

Per Brune/ Västerås
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.