Packlista... - tipsa eller som tips

Så man skulle kunna köra med sina Gipron telemarkstavar alltså?
Eller är teleskopvandringsstavarna kraftigare än skidstavar?

Riktig grappa är riktigt gott. Men precis som med whisky finns det både bra och dålig.
Testade kinesisk whisky förra sommaren. Den var dålig.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vilka lätta, starka stavar som helst...
Whisky måste provdrickas före och alla sorter passar inte på provlistan....

Lycka till
//J

Senast ändrad:
Teleskop-stavar håller inte för mera än skidstavar stror jag - dvs dom håller i regel, men dra inte ut dom till max-läget om det inte behövs, och se dom som ett hjälpmedel för att

a) känna om det ör sand/stenbumling/grus i nästa steg i vadet
och
b) liknande som att kort hålla i nån lätt så att man inte tappar balansen - dvs du sätter inte HELA kropsvikten på den, då kommer den med sannolikhet att ge efter.

Och dra åt låsen på Teleskop-stavar och testa innan du står i strömt vatten att dom inte sackar ihop. :)

....
Kinesisk Whiskey? Nää... alltså ibland tycker jag synd om "hemma-svenskarna" med Systembolagets gammalmodiga monopol som driver folk till sånt... :-D ska jag plåta en bild på min lokala Waitrose Whiskey avdelning nästa gång jag går och handlar? ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips