Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Otroligt dålig servic på Exped!
- Trådstartare behnke
- Start datum
Tack, ja jag får köra på det, var inne och kikade på konsumentlagen, men hitta inget om att det var butiken utan bara tillverkarens ansvar
20 § Frågan om varan är felaktig skall bedömas med hänsyn till dess beskaffenhet när den avlämnas. Säljaren svarar för fel som har funnits vid denna tidpunkt, även om felet visar sig först senare.
Kolla konsumentköplagen. Fel som upptäcks inom sex månader från köp räknas som ursprungligt, om inte säljaren visar att du haft sönder den. Lite förenklat, men ungefär så.
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Du får lätt rätt hos ARN baserat på vad du skriver och jag har svårt att tänka mig att naturkompaniet vill hamna på svarta listan. Precis som andra varit inne på så spelet expeeds bedömning ingen roll, det är naturkompaniet som har ansvar och ska ta ansvar mot dig som kund för det de säljer. Du behöver inte vara otrevligeller jobbig, informera bara butiken om att du anser att de gör fel och att därför tänker anmäla ärendet till ARN.
Var inne och pratade med dem idag, efter att påtalat min rött ex antal gånger så gick det fram. Och fick som svar att det är ju dem som får ta kostnaden om de inte får reklamera den till Exped. Och mitt svar till dem var ja, annars få jag som kund ta kostnaden!?
Efter mycket om och men, så är saken fixad, ska komma tillbaka med kvittot, sen ska jag kunna byta ut den till den de har i butik. Tack för all hjälp.
Var rätt skönt att kunna påpeka på konsumentlagen #20
Efter mycket om och men, så är saken fixad, ska komma tillbaka med kvittot, sen ska jag kunna byta ut den till den de har i butik. Tack för all hjälp.
Var rätt skönt att kunna påpeka på konsumentlagen #20
Härligt! Skönt att det ordnar sig.Efter mycket om och men, så är saken fixad
Lämna tillbaka det och köp sedan ett nytt.Låter som det ligger mycket i det ni säger. Få undersöka det
Ja det tycker jag också, men väntar tills jag har nytt i min hand
Och är ju fortfarande min favorit butik.
Låter som du varit på NK i Lund, smidiga som ett frysskåp...... Vänder mig numera bara till NK i Malmö, är som en annan värld!
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg