Otroligt dålig servic på Exped!

Kontakta konsumentvägledningen i den kommun du bor. De kan hjälpa dig med lagar och regler och är i alla fall i min kommun helt gratis.

Mvh Johannes
 
Tack, ja jag får köra på det, var inne och kikade på konsumentlagen, men hitta inget om att det var butiken utan bara tillverkarens ansvar

20 § Frågan om varan är felaktig skall bedömas med hänsyn till dess beskaffenhet när den avlämnas. Säljaren svarar för fel som har funnits vid denna tidpunkt, även om felet visar sig först senare.

Kolla konsumentköplagen. Fel som upptäcks inom sex månader från köp räknas som ursprungligt, om inte säljaren visar att du haft sönder den. Lite förenklat, men ungefär så.
 

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Du får lätt rätt hos ARN baserat på vad du skriver och jag har svårt att tänka mig att naturkompaniet vill hamna på svarta listan. Precis som andra varit inne på så spelet expeeds bedömning ingen roll, det är naturkompaniet som har ansvar och ska ta ansvar mot dig som kund för det de säljer. Du behöver inte vara otrevligeller jobbig, informera bara butiken om att du anser att de gör fel och att därför tänker anmäla ärendet till ARN.
 
Var inne och pratade med dem idag, efter att påtalat min rött ex antal gånger så gick det fram. Och fick som svar att det är ju dem som får ta kostnaden om de inte får reklamera den till Exped. Och mitt svar till dem var ja, annars få jag som kund ta kostnaden!?
Efter mycket om och men, så är saken fixad, ska komma tillbaka med kvittot, sen ska jag kunna byta ut den till den de har i butik. Tack för all hjälp.
Var rätt skönt att kunna påpeka på konsumentlagen #20 :)
 
Bra jobbat! Och kanske ska naturkompanirt ha en liten liten eloge för att de faktiskt till slut tar sitt ansvar.
 
Inte bra reklam för naturkonpaniet ändå att de avlastar kundvården på tillverkarna och trilskas med reklammation där de själva håller med om är fel på varan !!
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips