Osprey Kestrel 28 som handbagage ?

Hejsan..

Är det någon som har använt Osprey Kestrel 28 som handbagage på flyg? Den är ju lite på gränsen för att gå igenom enligt mina mätningar.

Mvh / Johannes

Kestrel 38

Hej
nej men en Kestrel 38!

Utan bekymmer. Dock inte överpackad. Med SAS t Milano, Turkish Airlines till Istanbul/Bisjkek och Air Greenland t Grönland.

Lycka till!
Cecilia

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
En 28-liters säck lär inte vara något problem som handbagage. IATA's max mått på handbagage är 55x45x25cm men var uppmärksam på att många flygbolag sätter lägre max mått så kolla alltid med flybolaget som utfärdat dina biljetter vad som gäller. Kolla även att du håller dig inom max vikt (även om det bara brukar vara Ryanair som kollar detta i sin ansträngning att hitta extra inkomstkällor).
Min Samsonite rullväska som tillsammans med datorn utgör mitt standardkit för alla tjänsteresor upp till en vecka har måtten 55x35x24 cm jag jag har aldrig nekats att använda den som handbagage (det är bara på de allra minsta planen som man får lämna den vid flygplansdörren och inte ta med den ombord)

Tackar för det då känner jag mig hyfsat trygg. Går både 33 och 38 liter som handbagage borde jag inte bli nekad min 28 :)

Mvh / Johannes

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips