Organiserad vandringsresa till alperna med buss?

Älskar att vandra och klättra (klättring av lite enklare slag) men är tyvärr extremt flygrädd. Till detta är jag dessutom ensam om min önskan att vandra i alperna i sommar. Skulle i och för sig kunna ta bilen ner, men känner att jag nog gärna vill ha en guide/grupp.

Har kollat hos flertalet bussreseföretag, men hittar ingen som organiserar lite "tuffare" vandringar ihop med buss. Gissar att äventyrliga människor flyger i normala fall.... :)

Känner någon här till resebolag som har äventyrliga vandringsresor med buss?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Har du tittat på Jörns resor ?? De har bl a vandring i Dolomiterna i sitt program...

Tack för svar! Har kollat på den - men Dolomiterna är med flyg tyvärr. Har hittat en resa till norra Tjeckien med Ölvemarks, men undrar om den är lite mer inriktad mot äldre.... Jag vill ha äventyr och hög ansträngning.

Varför inte åka ner själv med tåg eller bus till valfri plats och boka där guidade turer? Det bör finnas i alla svårighetsgrader guidade turer.
Mvh Veni

UCPA har en del gruppvandringar, men de brukar väl förutsätta att man tar sig till resmålet själv. Sen brukar det vara för 18-45åringar.

Varför inte åka ner själv med tåg eller bus till valfri plats och boka där guidade turer? Det bör finnas i alla svårighetsgrader guidade turer.
Mvh Veni

Har det som ett alternativ, men skulle gilla ett färdigt koncept eftersom det spar tid (att slippa sy ihop och kontrollera allt själv). Sedan kan det vara trevligt att få ett resesällskap på köpet eftersom jag semestrar på egen hand.

Men både tåg och bil finns med som reservplan!

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips