Opsrey Cresent

Jag har en Osprey Cresent 110 liter som är från -03. Den har funkat kalas bra för mig under både sommar och vinterturer. Det enda som jag kan anmärka på är att den inte var fullt så bra på att bära tungt i (+35kg) som jag hade hoppats. Man får justera remmarna nått så ohyggligt ofta om man ligger på dom vikterna... Men å andra sidan så märker man verkligen av dom dära "stötdämparna" som säcken har. Riktigt skönt, speciellt i nedförsbackarna.

Men som alltid med ryggsäckar så måste du själv prova den och se att den passar på dig rygg.

/Jesper

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Underbart höftbälte

Har du sökt genom forum med sökmotorn? Jag har skrivit inlägg om Osprey Crescent några ggr. Själv har jag C70 och det är ett underbart ryggsäck och särskilt dess höftbälte. Rekommenderas varmt!

avslutad210712

Gäst
Kommer en recension så småningom men vi har en Crescent 110 respektive Luna 70 och är mycket nöjda med dem efter två veckors vandring i sommar. Startvikten på Crescent 110 var bra precis 30 kg och det var inga som helst problem.

Osprey

Jag har provat osprey cresent 85 lit. i butik ett par gånger med en del packning i och den verkar sitta bra på mig...men det är ju först ute på fjället som man märker hur den fungerar! Funderar även på Arc´teryx Bora, som är riktigt skön, men ligger i ett annat prisläge!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips