Opinel i Sverige?

Hej!
Är det någon som vet om (och i så fall var) man kan köpa de franska Opinel-knivarna i Sverige?
Har letat, men utan framgång.

Naturkompaniet......

.....hade iallafall Opinel knivar tidigare (Gbg). Kanske skiljer sortimenten från butik till butik men pröva där om du inte gjort det redan.

Jonas

Stämmer bra

BAX; sa:
Lite googling och den här sidan dyker upp:
http://www.jary.se/index.html

Inte världens bästa sida precis, men han verkar ha det märke du söker.

/BAX

Köpte för ca 2 år sedan en Opinel Effile 15 cm i rostfritt stål och bubinga handtag av den här "firman".

Killen som jag hade kontakt med hette Janne och var pålitlig och snabb. Kniven gick på ca 250:- med frakt.

~Paul~

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Kolla i matlagningsbutiker...

Jag köpte min i i en affär när cntralen i sthlm (Cordon Bleu eller hur det nu stavas...).

Lite klen men snygg kniv!

/Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips