Opinel i Sverige?

Hej!
Är det någon som vet om (och i så fall var) man kan köpa de franska Opinel-knivarna i Sverige?
Har letat, men utan framgång.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Naturkompaniet......

.....hade iallafall Opinel knivar tidigare (Gbg). Kanske skiljer sortimenten från butik till butik men pröva där om du inte gjort det redan.

Jonas

Stämmer bra

BAX; sa:
Lite googling och den här sidan dyker upp:
http://www.jary.se/index.html

Inte världens bästa sida precis, men han verkar ha det märke du söker.

/BAX

Köpte för ca 2 år sedan en Opinel Effile 15 cm i rostfritt stål och bubinga handtag av den här "firman".

Killen som jag hade kontakt med hette Janne och var pålitlig och snabb. Kniven gick på ca 250:- med frakt.

~Paul~

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Kolla i matlagningsbutiker...

Jag köpte min i i en affär när cntralen i sthlm (Cordon Bleu eller hur det nu stavas...).

Lite klen men snygg kniv!

/Andreas

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.