Open bicycle map

Hej.
Är sedan några dagar ägare till en Etrex 30 och letat runt på nätet hur jag får in Open bicycle map i gps:en. Ska jag tanka ner Open steet map med lager för cykel eller finns cykelkartan att tanka ner direkt? Om någon vill vara vänlig och hjälpa att beskriva hur jag får in Open bicykle map i min gps vore jag tacksam.

/Jimmy

Jag använder mig fortfarande av MapSource även om Garmin inte underhåller det programmet längre. Garmin vill nog att man ska använda Mapinstall och BaseCamp

Per

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Håller med dig Brune, kör också helst Mapsource då jag tycker den har bäst funktionalitet.
Men för att hjälpa Jimmy lite, ladda ner kartan, t.ex.här http://openmtbmap.org/donate/odbl/download_sweden_en.html
Läs lite readme och installera den på datorn så bör den dyka upp i Mapsource eller Basecamp.
För sedan över till gps:en så bör det funka. Jag antar att det på etrex blir så att du skriver över den karta som redan ligger i gps:en så ta alltid backup på det som ligger i gps:en.

Fantastiskt forum, tack för svaren.
Har efter femton svordomar gett upp Open bicykle map, Har under dagen installerat Velokartan och Openmtbmap (Är detta samma som Open bicycle map?) samt den där andra mapsource och fixat till påskens runda. Än en gång tack för svaren.
/Jimmy

Pst
Blir en runda i Danmark.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips