Open bicycle map

Hej.
Är sedan några dagar ägare till en Etrex 30 och letat runt på nätet hur jag får in Open bicycle map i gps:en. Ska jag tanka ner Open steet map med lager för cykel eller finns cykelkartan att tanka ner direkt? Om någon vill vara vänlig och hjälpa att beskriva hur jag får in Open bicykle map i min gps vore jag tacksam.

/Jimmy

Jag använder mig fortfarande av MapSource även om Garmin inte underhåller det programmet längre. Garmin vill nog att man ska använda Mapinstall och BaseCamp

Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Håller med dig Brune, kör också helst Mapsource då jag tycker den har bäst funktionalitet.
Men för att hjälpa Jimmy lite, ladda ner kartan, t.ex.här http://openmtbmap.org/donate/odbl/download_sweden_en.html
Läs lite readme och installera den på datorn så bör den dyka upp i Mapsource eller Basecamp.
För sedan över till gps:en så bör det funka. Jag antar att det på etrex blir så att du skriver över den karta som redan ligger i gps:en så ta alltid backup på det som ligger i gps:en.

Fantastiskt forum, tack för svaren.
Har efter femton svordomar gett upp Open bicykle map, Har under dagen installerat Velokartan och Openmtbmap (Är detta samma som Open bicycle map?) samt den där andra mapsource och fixat till påskens runda. Än en gång tack för svaren.
/Jimmy

Pst
Blir en runda i Danmark.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips