Ont i pekfingret?

Har fått ont i pekfingret...
Tror bla att det beror på att jag låser av det med tummen ovanpå när jag crimpar.
Smärtan sitter i andra leden (räknat från fingerspetsen).
Ibland hör jag ett klickande ljud i leden när jag böjer på fingret.. aj aj... men det är inte ömt för beröring.
Är det ngn som har ngn liknande erfarenhet och lösning på problemet (förutom vila givetvis)? Antar att det finns många trötta fingrar i svedala...
/nic

Jag föreslår tejpning av fingret innan leden (från handen räknat) Du kanske ska börja fundera på att ta dom små greppen med open-hand istället, är mycket skonsammare mot lederna. Läsning skulle kunna vara "One move too many" handlar om skador och hur man undviker dom, tyvärr vet jag inte vem som skrivit den men den finns på Outside i Malmö.

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips