#¤#%¤ ont i axeln!

Tackar för tips och info! Men helv*te om jag fått nåt sånt där, uff.. får bara hoppas det inte är några alvarliga saker!

Jag avvaktar lite så får jag se.. jag har dock stark tro på att det är en sån där nervklämma nu.. jag har egentligen inte utsatt nåt för någon extrem belastning, men antagligen knepig vinkel? Men det kanske är lika illa.. Än tigerbalsam då? kan det eventuellt hjälpa tro.. hmm måste prova..

Ifall ni vet om några andra dunder-kurer/övningar som kanske kan få eventuella felplacerade nerver runtikring axlarna att sprätta tillbaka så skrik ut! Och gärna så snabbt som möjligt! :)
 
Ont i axeln

Vem sjutton har inte ont i axeln! Men jag vet i och för sig vad min smärta beror på... Flög med huvudet före över cykelstyret igår men tog (lyckligtvis) emot den värsta smällen med vänster axel och knä.

Nog för att jag spottat jord och grus tidigare när jag dykit på nacken i skogen med MTB:en, men att tugga asfalt som igår, ja det var nog aningen värre!

Hoppas att det ordnar sig med din axel! Om jag vore du skulle jag besöka en naprapat. De brukar vara bra på sådana där diffusa smärtor, i synnerhet om det kommer sig av att en ev. nerv är i kläm.

Ha en fin midsommar alla frilufsare och glöm inte cykelhjälmen när ni hoppar Små grodorna runt midsommarstången. Man vet aldrig när olyckan är framme! ;)

//Charlotta
 
Vid två skiljda tillfällen fick jag frakturer på mina revben. Det gjorde inte ont i själva revbenen, men som i ditt fall i axeln. En elak känsla som dyker upp rejält när armen rörs. Det tog veckor innan det gavs sig...

Någon jag träffade hade samma symptom efter att han bröt nyckelbenet.
 
Piuuu... axeln lever å den är nästan... tillbaka till det normala igen! Vad det var vet jag inte, vad som var botemedlet vet jag inte heller.. men push-ups funka iallafall inte!! :)

Tack för hjälp!
 
Känner igen skiten!!! Utan att vara läkare (har inte orkat läsa alla tidigare inlägg) gissar jag på ett inflamerat muskelfäste. En cortisonspruta gör susen om den träffar exakt rätt, missar den målet gör den inget annat än ont.
Hade samma symtom med gämna mellanrum tidigare. Men efter jag började smida för tre år sedan har jag varit förskonad. Antar att lätt träning gör susen.
Mvh
Smen
 
Re: Inflammation?

Skumberg; sa:
... ga till en sjukgymnast ar nog mitt basta tips (nagot som jag angrar att jag aldrig gjorde).

Instämmer.
Som styrketränande och ridande 50-åring råkar jag ibland ut för diverse belastningsskador ("tennisarmbåge", seninflammation, ryggvärk, klämda nerver m.m.). Läkare brukar inte ha mycket att erbjuda, mer än "vila", som ofta gör mera skada än nytta.
Mitt gym har anställt flera sjukgymnaster som är särskilt intresserade av idrottsskador och aktivering. Rätta övningar med lagom belastning brukar lösa det mesta och förbättrar också den fortsatta träningen. En sjukgymnast säger också till ifall man ev. behöver gå till läkare och röntgas/medicinera.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
gnobit Ont i knogen efter klättring Träning och hälsa 5
thomalin Ont i bkasidalår/rumpa/korsrygg Träning och hälsa 2
bredviken konstigt ont i vaden Träning och hälsa 3
Trilla Ont i foten!! Träning och hälsa 4
GustavOh Ont i hålfoten? Träning och hälsa 15
climbermaja Ont i armbågarna?! Träning och hälsa 10
rubing Ont i knät, pga skorna eller pga otränad. Träning och hälsa 4
GustavOh Ont på insidan av knät Träning och hälsa 10
Martin B Ont i benhinnorna.. Träning och hälsa 10
hogdefoo Ont bakom ögat? Träning och hälsa 3
grodanbolle Ont på framsidan av vaden vid löpträning. Träning och hälsa 19
bergholm Ont i höftleden Träning och hälsa 0
Johan es Ont i ryggslutet vid cykling Träning och hälsa 10
plp Ont i ben i på ovansidan av foten vid löpning. Hjälp Träning och hälsa 3
lillskinn Ont i fötterna med nya kängor Träning och hälsa 11
Danne W Ont under trampdynan vid löpning Träning och hälsa 5
Roypeter ont/trött i ryggen när jag springer! Träning och hälsa 4
Mikro ont i ryggslutet efter träning : ( Träning och hälsa 5
thomastg Ont i piriformis Träning och hälsa 4
johan1234 ont i nacken/axlar när jag bär ryggsäck? Träning och hälsa 1
kennyka Ont i knaet! Träning och hälsa 16
srpp Ont i armbågarna Träning och hälsa 7
JSG ont under hälen Träning och hälsa 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.