Omsulning

hallaou ja!

Vart skickar/lämnar man sina klätterskor för omsulning? Har hört rykten om att Pers skomakeri ska fixa det, men har han gummit, och var får man tag i det annars?

/mikael

gummi

gummi finns på Naturkompaniet. Hans resultat är väldigt varierande. Mina dojjor blev skit men andra har varit väldigt nöjda...

Johan

Det blir skit på pers skomakeri!
Gå in på soescalade.com
Där hittar du en avdelning för omsulning. Du får skicka skorna till paris tillsammans med kontant betalning, vilket också är enda nackdelen.
Jag blev mycket nöjd. De gör ett snyggt jobb till ett sjyst pris. Vissa har tydligen haft lite problem med att kanterna har släppt men det är nog bara ett problem om man släpar fötterna oppför berget som Johan Andersson!

soescalade verkar ju toppen! Vet ni ungefär vad det kostade att skicka skor dit? Har ändå beställt ett par nya, men tänkte att det kunde vara bra att ha ett par reservskor till när man släpar sig uppför väggen : )

/M

Tryck ner skorna i ett sånt där vaderat kuvert och tryck till lite så går de ner i en vanlig brevlåda, vilket innebär vanligt brevporto. Det räcker nog om man slänger på en tjuga på kuvertet. Inte så jävla noga

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips