Om du kunde ta med dig kylvaror ut på tur, vad skulle du ta med dig?

Ingen alls. Behov av kylförvaring = vatteninnehåll = inget jag kan tänka mig att släpa på :p
Tja, hmm... *vacklar & drömmer* ...det skulle i så fall vara sallad, ruccola, lime, passionsfrukt, turkisk youghurt och någon riktigt god chèvre... men bara om en bärare ingår i den där produkten du utvecklar ;).

...fast lime och passionsfrukt klarar sig rätt länge ändä :)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Köpte en portabel ismaskin som eldas med fotogen, nackdelen var att den vägde över 10 kg. Men till Africa lägren var det fint med is till GT sundownern.
Till bil och mc finns 12V kylskåp.
Korv, bacon och färsk fisk förbrukas i omvänd ordning. Svalhet finns i marken och i bäcken-sjön.
Torkad glass går fint att bruka.
Men yogurt och glass kan man ju få lust till på tur. Någon gång kan turen få gena förbi bod eller kiosk därför.

Köpte en portabel ismaskin som eldas med fotogen, nackdelen var att den vägde över 10 kg. Men till Africa lägren var det fint med is till GT sundownern.
Till bil och mc finns 12V kylskåp.
Korv, bacon och färsk fisk förbrukas i omvänd ordning. Svalhet finns i marken och i bäcken-sjön.
Torkad glass går fint att bruka.
Men yogurt och glass kan man ju få lust till på tur. Någon gång kan turen få gena förbi bod eller kiosk därför.

Min produkt kommer landa runt 500 gram :)

Min produkt kommer landa runt 500 gram :)

För mej som paddlar kanadensare spelar ett halvkilo ingen roll men kylvarorna som ska med
väger om de inte är frystorkade. Lite racept på lätt mat bör vara med, annars blir det tungt även
för oss paddlare.

Mvh Glenn

PS. Jag tänker på inredienser osv. Vi kan behöva recept, om det är något revulitionerande du ska presentera PS.

Senast ändrad:
För mej som paddlar kanadensare spelar ett halvkilo ingen roll men kylvarorna som ska med
väger om de inte är frystorkade. Lite racept på lätt mat bör vara med, annars blir det tungt även
för oss paddlare.

Mvh Glenn

PS. Jag tänker på inredienser osv. Vi kan behöva recept, om det är något revulitionerande du ska presentera PS.

Recept får du stå för själv, jag har tillräckligt mycket att tänka på utan att behöva blanda in matlagning i det hela :)

Recept får du stå för själv, jag har tillräckligt mycket att tänka på utan att behöva blanda in matlagning i det hela :)

Tänkte väl mest på så kallad "produkt blindhet". Vi är många som rör oss ute i "spenaten" så om
någon har något att komma med så ut med det.
Jag och de flesta här fixar det, men de yngre ska ju utveckla detta och lite hjälp att fortsätta
med det är ju att leda dessa framåt.
Någon tanke måste du ju ha, eller är jag helt fel ute.

Mvh Glenn

Tänkte väl mest på så kallad "produkt blindhet". Vi är många som rör oss ute i "spenaten" så om
någon har något att komma med så ut med det.
Jag och de flesta här fixar det, men de yngre ska ju utveckla detta och lite hjälp att fortsätta
med det är ju att leda dessa framåt.
Någon tanke måste du ju ha, eller är jag helt fel ute.

Mvh Glenn

Är inte helt med på vad du menar.

Är inte helt med på vad du menar.

Om någon vill utveckla sitt friluftsliv behövs hjälp elle hur.
Vi som är äldre kan ju klara oss själva samt att vi är väldigt konservativa i vårt friluftsliv.
De yngre behöver ofta en liten knuff om vad som gäller samt att de behöver hjälp om mat.
Som 50+ gillar jag mat som många yngre inte kan tänka sej.
Det jag menar är att det finns lätt tillgängliga recept som är idag vanliga och lätta att laga.
Hjälp till med detta, du kanske säljer mer produkter.
Kanske jag har fel men mina döttrar som är med ibland "tjötar" på mej om kass mat.

Mvh Glenn

Senast ändrad:
Om någon vill utveckla sitt friluftsliv behövs hjälp elle hur.
Vi som är äldre kan ju klara oss själva samt att vi är väldigt konservativa i vårt friluftsliv.
De yngre behöver ofta en liten knuff om vad som gäller samt att de behöver hjälp om mat.
Som 50+ gillar jag mat som många yngre inte kan tänka sej.
Det jag menar är att det finns lätt tillgängliga recept som är idag vanliga och lätta att laga.
Hjälp till med detta, du kanske säljer mer produkter.
Kanske jag har fel men mina döttrar som är med ibland "skötar" på mej om kass mat.

Mvh Glenn

Hehe ok, du har en poäng i det.
Men jag kommer inte lägga fokus på det i detta skedet iallafall.
Tillhör själv den yngre generationen men mat klarar jag av att laga :)

Jag skulle vilja kunna ha med mig creme fraische. Gillar "rundheten" man kan få i såser, soppor mm. Plus att det är utmärkt som kall (...) sås.

Hmm, på kortare turer brukar vi ha med en liter mjölk, lite smör och korv. Så länge man inte har extrem värme så klarar de här grejjerna sig lätt tre dar, och vi är villiga att bära extra för att äta gott :).

Kan tilläggas att souvas klarar sig utan kylning avsevärt längre än så, bara att torka det så klarar det sig i princip hur länge som helst. Även otorkat skulle jag lätt vara villig att äta det efter över en vecka, bara det är ordentligt saltat och rökt (och inte börjat lukta skumt) :). Kylmojs är överskattat :D.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips