Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Oj! Ålderskontroll på köp av gas
- Trådstartare Snödrivan
- Start datum
Vilken är minimiåldern, då?
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Tyvärr är det inte lajven…utan en vanlig vardag. Tragiskt.Finns det ens en generell minimiålder, eller är det butikens/butikskedjans eget påhitt?
Det är väl inte precis så att kidsen boffar butan på lajven, va? De vill väl åtminstone ha lustgas?
/Odd
Gissar att det är butikens, eller butikkedjans, policy.Finns det ens en generell minimiålder, eller är det butikens/butikskedjans eget påhitt?
Det är väl inte precis så att kidsen boffar butan på lajven, va? De vill väl åtminstone ha lustgas?
/Odd
I min ungdom, mitten av 90-talet, kom det en talare till vår skola och pratade droger m.m. Hon tog specifikt upp faran med att sniffa butan (tändargas), så nog har det förekommit.
Vet inte om tändargas fortfarande sniffas, men kan tänka mig allsköns skojiga och destruktiva projekt som ungdomar kan förverkliga med några flaskor tändargas.
Många butiker har än idag tändargasen bakom kassan, och de butikerna har givetvis spärrat tändargasen (och friluftsgasen) i snabbkassan.
Gissar att det är butikens, eller butikkedjans, policy.
I min ungdom, mitten av 90-talet, kom det en talare till vår skola och pratade droger m.m. Hon tog specifikt upp faran med att sniffa butan (tändargas), så nog har det förekommit.
Vet inte om tändargas fortfarande sniffas, men kan tänka mig allsköns skojiga och destruktiva projekt som ungdomar kan förverkliga med några flaskor tändargas.
Många butiker har än idag tändargasen bakom kassan, och de butikerna har givetvis spärrat tändargasen (och friluftsgasen) i snabbkassan.
Fattar jag rätt så att andas typ gasol osv ger bara ett rus av att man får syrebrist det har ingen ruseffekt i övrigt? Då borde man kunna andas i en papperspåse istället som rus eller vara under vatten länge?
Visst är det så. Det finns många sätt att ha roligt på.Fattar jag rätt så att andas typ gasol osv ger bara ett rus av att man får syrebrist det har ingen ruseffekt i övrigt? Då borde man kunna andas i en papperspåse istället som rus eller vara under vatten länge?
Hag fattar inte det roliga men jag är gammal gubbe.Visst är det så. Det finns många sätt att ha roligt på.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg