Offert egen tillverkning syverkstad

Hopla!

Är det någon som har tips på vart man kan vända sig för att få grejor uppsytt i bra beständiga materiel...?

Typ grejor för friluftsliv?

Söker någon som kan lämna offert, med kunskap (diskussion materialval) och tillgång till material för först och främst prototyptillverkning (1-5 st).

I dessa tider torde det gå att skicka ritning/beskrivning till något "billigare" (ej Boråspriser) land?

MVH
Jmlove som saknar bra symaskin, nålen går av!

glömde...

...är det någon som vet var man får tag på Neopren, lämpligt att sy i, Stockholmsområdet.

MVH
Jmlove

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Neopren Gula sidorna

Gula sidorna listar 4 träffar på dykutrustning i Stockholm och 22 ställen med dykutbildning. Jag fick inte tag i någon per telefon just nu men är själv på jakt efter tunn vävklädd neopren ca 2 - 3mm tjocklek för att fixa låga damasker för långfärdsskridskobruk. Jag bor också i Stockholm och skulle uppskatta tips om vart jag skall ringa.

Thure

Neopren vs. vanlig symaskin

Jag måste höja ett varnade finger till er alla som ska försöka att sy i neopren med en vanlig symaskin. min Paff Freestyle har riktigt svårt att sy i 2 mm neopren, och det är ändå en maskin som har övermatning och en kraftig motor. Men det är något med neoprenet som gör att sömmen inte riktigt vill sätta sig som den ska.

//Micke

Hmmm

Jag har hört det där tidigare om att det inte är så lyckat att sy i neoprene om man har en vanlig symaskin... Och det har jag!

Ett annat alternativ som jag har i materialval för mitt lilla projekt (istf neoprene) är en väv, typ sådan som finns i axelremmarna till LIM Haglöfs. Med en massa små hål i... ;-)
Var hittar jag sådan?

MVH
Jmlove

Rätt nål?

Jag har ingen erfarenhet av Neopren, men jag har sytt en del i segelduk. Då gäller det att ha rätt nål, men ska tydligen ha en skärande nål, typ för Läder. Kanske kan det vara något för Neopremsömmare. Men dom som säljer tygerna borde nog veta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips