Övervakningskameror i skogen

Det är ju just den bedömningen som länsstyrelsen gör när man ansöker. Lämnar man den bedömningen till den som sätter upp kameran, så finns det INGA kameror som visar platser som allmänheten har tillträde till.

Man behöver givetvis inte söka tillstånd för något som inte är tillståndspliktigt. Då skulle man ju behöva söka tillstånd till allt man gör, så att man inte råkar göra något tillståndspliktigt utan tillstånd.
 
Har inte folk rent mjöl i påsen ?,de kanske eldar upp sin flickvän o inte vill bli filmade ?

Kanske det, eller så begår de något annat gruvligt brott. De kanske petar sig i näsan, pinkar, skiter, tar sig ett nummer eller någonting annat som folk kan tänkas hitta på då de tror att ingen ser. Tur då om det finns dolda kameror som kan dokumentera det hela!
 
Senast ändrad:
rent mjöl men akta dig för mjölbaggen - varning

Har inte folk rent mjöl i påsen ?,de kanske eldar upp sin flickvän o inte vill bli filmade ?

Det finns personer som har fog att inte vilja bli filmade - om du blivit missahndlad av din ex-pojkvän och han förföljer dig och du har fått skyddad identitet - då vill du nog inte hamna i någons kamera på skogspromenden.
Annars ser ajg en ny marknad för GPStillverkarna - likväl som de kan varnar för fartkameror kan de ju varna för kameror i skogen (om de är tillståndspliktiga) och då får de uppdatera oftare än vad fartkamerornas databaser uppdateras nu.

/Patrik,
 
Angående mjölkvalitet

Argumentet att "den som har rent mjöl i påsen har inget att dölja" är bland det dummaste jag vet. Jag har själv massor av hemligheter. Jag gör saker, som visserligen är fullt lagliga, men som jag inte vill dela med andra människor. Ut i skogen drar jag mig för att slippa folk. I sovrummet knullar jag emellanåt med min fru. Jag skiter helst ifred, oavsett om det sker bland tallarna i skogen eller de tomma schampoflaskorna i badrummet. Jag glor på TV med fördragna gardiner och jag offentliggör inte min webbläsares surfningshistorik.

Saken är ju den, att jag inte skall behöva dölja något. Det skall räcka med att jag inte delar med mig.
 
Argumentet att "den som har rent mjöl i påsen har inget att dölja" är bland det dummaste jag vet. Jag har själv massor av hemligheter. Jag gör saker, som visserligen är fullt lagliga, men som jag inte vill dela med andra människor. Ut i skogen drar jag mig för att slippa folk. I sovrummet knullar jag emellanåt med min fru. Jag skiter helst ifred, oavsett om det sker bland tallarna i skogen eller de tomma schampoflaskorna i badrummet. Jag glor på TV med fördragna gardiner och jag offentliggör inte min webbläsares surfningshistorik.

Saken är ju den, att jag inte skall behöva dölja något. Det skall räcka med att jag inte delar med mig.

Hmmm "inte dela med sig", det verkar skumt...hmmm..så du motsätter dig alltså att hela världen ska kunna se när du skiter i skogen ?, har inte folk rätt till den informationen ?, så du menar på fullt allvar att vi inte ska få se lillspöket in Action med frugan ?, tycker du är taskig nu...du har nog dunkelmjöl i påsen....;)
 
Jag varken skiter eller knullar i skogen om det går att undvika, det kan ju dyka upp en människa när som helst! Jag skall nog försöka få igenom ett besöksförbud så ingen får komma i närheten av mig när jag är ute i min egen ägandes skog.
När jag inte är där så tycker jag att allemansrätten kan få råda. Jag tror att jag ska sätta upp en kamera för att kolla så ingen skiter på min mark för det tycker jag är äckligt, nästan som klotter eller skadegörelse, det får man ju förebygga med kameraövervakning.
Min kommun har satt upp 11 övervakningskameror på vår högstadieskola, jag kan inte komma på någon tid i mitt liv när jag har haft fler hemligheter än i tonåren, det tycker jag är riktigt integritetskränkande, inte att filma en självdöd ko bli uppäten av vildsvin och björnar.
 
Kommunen har ansökt om tillstånd att sätta upp kameror på skolan och har fått tillstånd till det och meddelar det med skyltar. Jägarna har inte ansökt om tillstånd, har ändå satt upp kameror och inte meddelat det med skyltar.
 
Snart är vi som engelsmännen, övervakade meter för meter, isläggningen och snödjupet är ointressant med vad folk gör är intressant.
Vem har en garanaterat inomlands surfväg med sin dator?
1984 dröjde en stund men är på väg med stormsteg....
 
Jag varken skiter eller knullar i skogen om det går att undvika, det kan ju dyka upp en människa när som helst! Jag skall nog försöka få igenom ett besöksförbud så ingen får komma i närheten av mig när jag är ute i min egen ägandes skog.
När jag inte är där så tycker jag att allemansrätten kan få råda. Jag tror att jag ska sätta upp en kamera för att kolla så ingen skiter på min mark för det tycker jag är äckligt, nästan som klotter eller skadegörelse, det får man ju förebygga med kameraövervakning.
Min kommun har satt upp 11 övervakningskameror på vår högstadieskola, jag kan inte komma på någon tid i mitt liv när jag har haft fler hemligheter än i tonåren, det tycker jag är riktigt integritetskränkande, inte att filma en självdöd ko bli uppäten av vildsvin och björnar.

Att kommunen sätter upp kameror på en skola gör väl inte kameror i skogen mindre integritetskränkande? Eller har jag missat något?

Om jag får en smäll på käften gör den inte mindre ont för att du fått två, liksom.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.