Övertyga en kompis om att köpa Kajak!

Jag har en kompis som jag anser borde skaffa sej en kajak! Han började yra om en Mälar-25:a igår. Jag tyckte det var lite onödigt, bara för att komma ut på sjön.
Vederbörande har aldrig paddlat förr. Men det skiter jag i!

Ge mej ett tips på någon riktigt billig kajak som har stuvluckor och roder! Gärna en plastvariant. Finns det någon för 7-8 tusen, tro?

Strmbrg,

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Guest

Gäst
Ska kompisen ha en plastvariant för att du ska kunna paddla ifrån honom, eller..!? :)

Varför inte beställa en Mari (samma som Point 65) direkt från Estland. Den är visserligen i glasfiber, men till priset av en billig plastkajak. Mer än 6000-7000 :- behöver din kompis förmodligen inte lägga på att få en helt okej kajak. Men den ska ju helst också passa honom...

Annars är ju en plastkajak stryktåligare. Själv är jag lite nördig med att försöka låta bli att repa min glasfiberkajak. Det lär förmodligen inte hålla i längden misstänker jag..

En plastkajak som många verkar uppskatta är Kodiak. Den lär vara rymlig, både vad gäller i sittbrunnen och i packningsutrymmen. Begagnad borde man kunna hitta en sådan till "hyffsat" pris tycker jag.

Har han inte haft möjlighet att tidigare provpaddla en kajak så låt honom gärna testa din egen. Då kanske han inte blir så svårövertalad framöver..

/Jonas

Ja, jag tänkte...

...trycka ner honom i min kajak vid tillfälle...

PS
Vi var på Brostugan förra veckan. Tillbaks så skulle vi tävla till Ålsten. Jag paddlade och han cyklade.

Strmbrg,

Kolla på "till salu" sidorna här på utsidan. Där brukar finns ett gäng kajaker.

Point 65 brukar det finnas en del av till varierande priser. Ibland väldigt biligt.

Prova det.

/Henrik

Annons från Kanotförbundets hemsida:

"Havskajaker, Trapper Baltic, 2 st. Pris: 6 000 kr. / st. Fint skick, paddlar och sittbrunnsskydd ingår. Finns i Stockholm. Tel: 08 - 710 48 50, Mobil: 0709 - 709 574"

Kanske kan vara något?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips