Översiktskarta Sthlms skärgård

Hej, jag ska ut och paddla ett par veckor (ca 29-30) i Stockholms skärgård i sommar. Är det någon som vet var man kan köpa en översiktskarta som visar var det finns affärer, möjlighet att fylla färskvatten m.m ?

/Hans

Gratis info

Jag använder ingen karta, men två utmärkta skrifter för att hitta vatten, proviant, glass, tvättmaskiner och annat nyttigt i Stockholms skärgård. Dels en bok av skärgårdsstiftelsen, som jag tror heter "Skärgårdsnatur" (framsidan har försvunnit från mitt ex...). Den är gratis och beskriver alla områden som stiftelsen förvaltar och vad som finns i dessa områden. Mycket bra!
Jag har också med mig svenska kryssarklubbens gästhamnsguide, som beskriver alla gästhamnar i sverige. Där står även sådana saker som hur långt det är till apotek och bankomater från gästhamnar där dylika inrättningar är inom räckhåll. Gästhamnsguiden är också gratis.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Lantmäteriet har kommit med en ny version av fritidskartan för Stockhoms skärgård. Utöver att den innehåller det du efterfrågade, fungerar den bra som översiktskarta. Hela skärgården finns med i skala 1:80000, genom en fiffig skarvning. Tyvärr är kartan inte längre en förminskad version av gröna kartan. Den nya är i och för sig mycket mer lättläst, men jag saknar detaljerna som höjdkurvor mm.

Jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips