Överreklamerat

Okej, den här då! Lyssna nu! DUSCHSTRILSMUNSTYCKE att montera på slangen till vattenblåsorna som skall bäras i ryggan ...så att man kan "duscha" Ärligt talat vem använder sånna????
 
Okej , jag kanske förlorade focus på trådens syfte som handlar om överreklamerade prylar och inte totalt onödiga. Om man skall lista något överreklamerat så vill jag hävda att Naturkompaniet är överreklamerat just därför att dom säljer onödigt mycket onödiga prylar. Jag nekar inte till att jag är en flitig besökare och kund hos dom, men ändå tycker jag att dom är överreklamerade.
 
Okej, den här då! Lyssna nu! DUSCHSTRILSMUNSTYCKE att montera på slangen till vattenblåsorna som skall bäras i ryggan ...så att man kan "duscha" Ärligt talat vem använder sånna????

Har brukat dylik på min Ortlieb vattensäck. I ME och Indien ute i buschen. Fungerade mycket bra.
Ca 1,5 l för att blöta ner en och 3,5 l för att duscha bort schampo, tvål och skit.
Skulle aldrig bära en i Nordiska fjäll.

Är böjd att hålla med om GPSen och extrabatterie tillhör det överreklamerade och onödiga. Kompass och karta skall ju ändå med.
 
I sorterade färger, små packpåsar fick jag en gång 1/2 dussin av. Rymmer litet och har aldrig brukats utom en liten till reparationsgrejorna.

Små plastflaskor finns även de från Taiwan eller Nagale. HMs halvstora burkar är mycket mera praktiska, dels ser man innehållet, dels ser man när de är rendiskade igen.

Har man yllestrumpor med lite nylon i så torkar de vidar fortare, innanför byxorna på lårens framsidor. Blöt inte ner dunsovsäcken!

Blä för sporkar, stackare som köpt storskor istället för vandringskängor. Fickkameror med kass optik.
Ficklampor för nordiska sommarvandringar, varför det? Matlådor, storkåsor, friluftsgafflar, grillpinnespetsar och stackare som bär ut Muurikor på flera kilon. Hua!
 
Senast ändrad:
Sobserver, det hela beror ju på att använda rätt sak vid rätt tillfälle. Vandringskängor har sitt specialområde, storskor sitt. Packpåsar har ett området, flaskor ett annat. Och det finns fickkameror med (tillräckligt) bra optik som är överlägsna stora tunga systemkameror i vissa situationer och användningsområden.
Lite som att säga att fjällrävenbyxor är värdelösa eftersom de inte passar när man ska på nobelmiddagen...
 
Jasså, där ser man, jag som tyckte att den lilla konservöppnaren i lumpen var så bra. Hade en i plånkan i många år ifall jag skulle stöta på någon konserv , men det hände aldrig, så den blev glömd till sist.
 
Även jag uppskattar matkåsan. Jag förstår inte vad så många här har emot den, men de kanske helt enkelt alltid är ute själva och äter direkt ur påsen som den frystorkade maten kom i... Ni som skyr matkåsan som pesten, hur gör ni när ni är tre stycken ute på vandring?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.