Övernattningstur!

Jag har en liten murikkapanna :) ska jag ta med den ?

Ja, det tycker jag absolut! Läs frukost nedan.

Restaurang One Mosse erbjuder under lördagen följande på menyn:

Köttfärssoppa de Luxe
Äppelkaka med lönnsirap
Lussebullar (nybakade)
Glögg och pepparkakor
Talisker (kamratstärkande)
Frukost (10 pkt bacon+resten av kostcirkeln)
 
Senast ändrad:
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Till den knaperstekta baconen blir det gröt, äppelmos och mjölk,till detta toppar vi med koka ägg som avnjuts med kaviar eller salt. Sen utlovas som vanligt kaffe, kokt på en stabil glödbädd ;-)

Smaklig spis!
 
The noble art of survivalism:

Köttfärssoppa de Luxe
Äppelkaka med lönnsirap
Lussebullar (nybakade)
Glögg och pepparkakor
Talisker (kamratstärkande) + chips och nötter
Frukost: Knaperstekt bacon, kokt ägg (med kaviar och salt), gröt, äppelmos, mjölk samt glödbäddskokat kok(e)kaffe.


:D
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Skit också!

Upp som en sol och ner som en pannkaka! Såg fram emot helgen så himla mycket. Åkte på mina nya långfärdsskridskor i kväll (Skarpe nord, konstfruset...) och dom var så bra, ända tills jag föll och ådrog mig en handledsfraktur som bekläddes med gips... Så himla opraktiskt att övernatta i skogen när jag inte ens kan knyta kängorna själv. Men med lite god vilja.. Återkommer, ska prata med Anne i morgon innan jag bestämmer mig, men baka lussekatter med en hand klarar jag tyvärr inte, det får bli köpekatter isåfall...
/Annika
 
Kommer!

Nu har vi konfererat lite och jag tar med min personliga assistent Anne och kommer! Vi gör ett försök iallafall. Det är väl inte värre än att vi tar våra ficklampor och travar tillbaka till bilen om det går åt skogen i fler bemärkelser än en.... Det som kan ställa till det är om jag får för ont eller blöter ner gipset, det är ju inte så smart, men lördagens väderprognos ser ju fantastisk ut.
Vi sover gärna i vindskyddet, så slipper vi hålla på och mecka med tältet.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.