Övernattningstur!

Pm

Hej,

Nu ska alla som har anmält sig till helgens övernattning ha fått ett PM med plats för övernattningen och vägbeskrivning + lite annan info... Säg till om det är någon som inte har fått detta!
Mvh Azalea
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

29351

Avslutat
Då var ryggan packad delvis, bara götteheterna kvar... :) Drar redan dit på fredag eftermiddag och tar med mig en säck björkved. Går dit från Mölndal (går från Stensjön/Gunnebo) och om någon vill slå följe är det bara att hojta till, det är cirka 40km att gå dit... så räkna med ett mycket högt tempo... (snabbmarsch, 90/20) men vill ni hellre gå på lördags morgon dit i sällskap, kan jag skippa fredagen.

Syns på lördag ute i spenaten :)

Mvh troswe
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Då var ryggan packad delvis, bara götteheterna kvar... :) Drar redan dit på fredag eftermiddag och tar med mig en säck björkved. Går dit från Mölndal (går från Stensjön/Gunnebo) och om någon vill slå följe är det bara att hojta till, det är cirka 40km att gå dit... så räkna med ett mycket högt tempo... (snabbmarsch, 90/20) men vill ni hellre gå på lördags morgon dit i sällskap, kan jag skippa fredagen.

Syns på lördag ute i spenaten :)

Mvh troswe

Hej,
40 km i rask takt MED en säck ved? Låter jobbigt ;) Jag tar gärna en eller två extra vedsäckar i min bil som vi kan gå och hämta vid behov, så slipper du släpa ved ända från Mölndal! Ha en trevlig vandring!
Mvh Annika
 
Då var ryggan packad delvis, bara götteheterna kvar... :) Drar redan dit på fredag eftermiddag och tar med mig en säck björkved. Går dit från Mölndal (går från Stensjön/Gunnebo) och om någon vill slå följe är det bara att hojta till, det är cirka 40km att gå dit... så räkna med ett mycket högt tempo... (snabbmarsch, 90/20) men vill ni hellre gå på lördags morgon dit i sällskap, kan jag skippa fredagen.

Syns på lördag ute i spenaten :)

Mvh troswe

Vilken tid tänker du gå? Jag tror att det måste vara tidigt om du vill gå med ljus. Kanske jag kan komma lite senare på Fredag kväll, efter jobbet och vandra dom senaste 15/20km.
 
Har också pillat lite med utrustningen, justerat säcken, osv. Ska bli härligt. Har inte kommit ut på någon övernattning sedan juni!

Själv börjar jag vandra från Kortedala på lördag morgon.
 

29351

Avslutat
Då lämnar jag vedsäcken hemma! Och tar med mig mera "götteheter" :) Startar runt 17 tiden och det är en lättgången led även i mörker... räknar med att det tar mellan 6-7 timmar. Det går bra att dyka upp närhelst man vill...

Mvh troswe
 
Jag lämnar hemifrån idag eftermiddag och sover någonstans på vägen. Om någon vill ansluta sig till, kan skicka en PM till mig. Jag tänker lämna vid kl. 15:30 (men det är inte skrivet i sten ;) ).
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.