överansträngd sena finger, erfarenheter av det?

jag har i ett par månader haft ont i senan i vänster pekfinger precis där fingret ansluter till handen.
arbetsterapeften jag va till sa att det antagligen va en överansträngning och jag fick en skena som stöd för fingret, och nu två veckor senare har det inte blivit
märkbart bättre.
jag känner inte specielt mycket av det till vardags utom när jag anstränger fingre/handen.

äre nån som har erfarenheter av detta?

Överansträngda fingrar är en klassisk åkomma för de som nyss börjat klättra.
Vid klättring gäller vila och sedan öka belastning och mängd i lagom tempo.

Vad är det du har gjort med fingrarna?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har åkt enduro nu i ca 2år och nu som en blixt från klar himmel kom det.
Jag tänkte att det antagligen kunde vara en vanlig åkomma hos klättrare, något annat man kan göra för att skynda på läkning, utöver stödet jag fick.. Tänkte på kyla och värme
Värktabletter har jag kört några kurer, men märker ingen skillnad.
Vad är läktiden tro?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips