Önskelista/utrustningslista

Re: Det börjar ta form...

thomalin; sa:
Egentligen så har jag en komplett utrustning ... men den är lämpad för 2 eller fler... i år är jag solo i fjällen och då ställs det andra krav... på vikt och utrymme...

Tält: HB Akto - köpte ett rött förra veckan...

Sovsäck: WM High lite - får bli nästa år, köpte en Zensor 3 i år ... en kompromiss som kanske håller ett tag. Fick ett bra pris...

Liggunderlag: Kanske byter ut mitt gamla mot antingen Ridgerest eller ett prolite 4 2.5cm. Inte så mycket viktvinst här utan mer utrymme och komfort.

Kök: Skall bytas men vet ej vad det blir än... förslag mottages tacksamt...

Rygga: Haglöfs Victor 50L - den får duga ett tag till.

Kängor: Har ett par Garmont... men tittar på ett par Montrail trailrunskor...

Funderingar:
Byta ut min Tierra Intrepido skalis till en tunnare och lättare av typ vindskjorta eller lättare vindjacka.

Daypack: Har en Lundhags T10... bra men lite tung har kollat på lättare t ex Marmot´s runt 200g

Thomas

Kompletterar min egen lista.

Nästa större investering är en enklare digital systemkamera: Canon 400D börjar bli intressant prismässigt... 7490:- på Elgiganten...

Egen komplettering

johankse; sa:
En större klädkammare med bra hyllsystem och backar till friluftsprylarna, möjligtvis....samt ett snyggt Meta 50 till samlingen och (det kommer nog ett behov vad det lider) ;-)

Digital systemkamera, lätt eller rejäl? Regnsäker minimumkrav.

DVcamcorder, HD, 3CCD, vilken och vad väntar bak hörnet? Gärna lätt.

Min ombyggda Lowe på 65 l blev här i första versionen invägd på 1,65 kg, lättare följer...senare...

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.