Önskelista/utrustningslista

Re: Det börjar ta form...

thomalin; sa:
Egentligen så har jag en komplett utrustning ... men den är lämpad för 2 eller fler... i år är jag solo i fjällen och då ställs det andra krav... på vikt och utrymme...

Tält: HB Akto - köpte ett rött förra veckan...

Sovsäck: WM High lite - får bli nästa år, köpte en Zensor 3 i år ... en kompromiss som kanske håller ett tag. Fick ett bra pris...

Liggunderlag: Kanske byter ut mitt gamla mot antingen Ridgerest eller ett prolite 4 2.5cm. Inte så mycket viktvinst här utan mer utrymme och komfort.

Kök: Skall bytas men vet ej vad det blir än... förslag mottages tacksamt...

Rygga: Haglöfs Victor 50L - den får duga ett tag till.

Kängor: Har ett par Garmont... men tittar på ett par Montrail trailrunskor...

Funderingar:
Byta ut min Tierra Intrepido skalis till en tunnare och lättare av typ vindskjorta eller lättare vindjacka.

Daypack: Har en Lundhags T10... bra men lite tung har kollat på lättare t ex Marmot´s runt 200g

Thomas

Kompletterar min egen lista.

Nästa större investering är en enklare digital systemkamera: Canon 400D börjar bli intressant prismässigt... 7490:- på Elgiganten...
 
Egen komplettering

johankse; sa:
En större klädkammare med bra hyllsystem och backar till friluftsprylarna, möjligtvis....samt ett snyggt Meta 50 till samlingen och (det kommer nog ett behov vad det lider) ;-)

Digital systemkamera, lätt eller rejäl? Regnsäker minimumkrav.

DVcamcorder, HD, 3CCD, vilken och vad väntar bak hörnet? Gärna lätt.

Min ombyggda Lowe på 65 l blev här i första versionen invägd på 1,65 kg, lättare följer...senare...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.