Önskelista/utrustningslista

Re: Det börjar ta form...

thomalin; sa:
Egentligen så har jag en komplett utrustning ... men den är lämpad för 2 eller fler... i år är jag solo i fjällen och då ställs det andra krav... på vikt och utrymme...

Tält: HB Akto - köpte ett rött förra veckan...

Sovsäck: WM High lite - får bli nästa år, köpte en Zensor 3 i år ... en kompromiss som kanske håller ett tag. Fick ett bra pris...

Liggunderlag: Kanske byter ut mitt gamla mot antingen Ridgerest eller ett prolite 4 2.5cm. Inte så mycket viktvinst här utan mer utrymme och komfort.

Kök: Skall bytas men vet ej vad det blir än... förslag mottages tacksamt...

Rygga: Haglöfs Victor 50L - den får duga ett tag till.

Kängor: Har ett par Garmont... men tittar på ett par Montrail trailrunskor...

Funderingar:
Byta ut min Tierra Intrepido skalis till en tunnare och lättare av typ vindskjorta eller lättare vindjacka.

Daypack: Har en Lundhags T10... bra men lite tung har kollat på lättare t ex Marmot´s runt 200g

Thomas

Kompletterar min egen lista.

Nästa större investering är en enklare digital systemkamera: Canon 400D börjar bli intressant prismässigt... 7490:- på Elgiganten...

Egen komplettering

johankse; sa:
En större klädkammare med bra hyllsystem och backar till friluftsprylarna, möjligtvis....samt ett snyggt Meta 50 till samlingen och (det kommer nog ett behov vad det lider) ;-)

Digital systemkamera, lätt eller rejäl? Regnsäker minimumkrav.

DVcamcorder, HD, 3CCD, vilken och vad väntar bak hörnet? Gärna lätt.

Min ombyggda Lowe på 65 l blev här i första versionen invägd på 1,65 kg, lättare följer...senare...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips