Önskas: Tips på bra skalbyxa och jacka till vettigt pris.

Hej!
Ett riktigt prisvärt tips är Pinewoods friluftskläder.
Har själv arbetat några år på Stadium och använt deras Märke Everest mycket.
Pinewood håller minst sagt samma kvalitet men är faktiskt något billigare.
Själv använder jag byxan och jackan som du ser på länken nedan:

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=3705&art=1191714

Mvh

Tack för tipset Per! Vind- och vattentäta - de blir inte varma då? Hur tjocka är de? Det var ett himla bra pris får jag säga.
Trevlig helg!

// Pernilla

Jag kör me vilka plagg som helst bara de är tunna o vindtäta samt har god ventilation typ bomullplagg o microfleecejacka sedan vid behov fixar man själv me Impregnering för maskin el. handtvätt för jag ger mej inte ut i usla väder för då behövs dessa dyra plaggen ;)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Dessa är givetvis varmare än en tunn byxa i tex något icke avvisande plast/bomullsmaterial. Allt är en kompromiss mellan hur mycket vatten och vind byxan kan avvisa och hur mycket värme den kan släppa ut.

Dessa är givetvis varmare än en tunn byxa i tex något icke avvisande plast/bomullsmaterial. Allt är en kompromiss mellan hur mycket vatten och vind byxan kan avvisa och hur mycket värme den kan släppa ut.

Henrik: I viss plagg finns det dragkedjor på benen för att kunna släppa ut lite värme har jag sett. Men det är svårt att se hur plagg ser ut på nätet (om det inte finns en återfärsäljare nära). Jag har fått så många bra tips att det nu nästan blir svårt att välja.. Men jag är oerhört glad och tacksam för att så många gett mig råd och tips.
Trevlig helg!

Henrik: I viss plagg finns det dragkedjor på benen för att kunna släppa ut lite värme har jag sett. Men det är svårt att se hur plagg ser ut på nätet (om det inte finns en återfärsäljare nära). Jag har fått så många bra tips att det nu nästan blir svårt att välja.. Men jag är oerhört glad och tacksam för att så många gett mig råd och tips.
Trevlig helg!

Nån jacka o byxa har jag satt dit öljätter där regnvatten inte kommer åt bla. under armhålan o i fickorna så har man det öppet när det är varmt så det funkar hyfsat ;)

Hej!
Angående Pinewood stället:
Det är ett tunt ställ, förutom "skalet" så är det ett tunt nätfoder på insidan för bättre andning.
Jag tycker det fungerar utmärkt även till lite mer fysiska aktiviteter, använder stället vid utförsåkning och jackan använder jag även när jag är ute och cyklar. Givetvis blir det lite tätare när det är vattentät så det är alltså en avvägning man får göra :). Lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips