Öluffa i Stockholms skärgård med barn i sommar - vilka tips har ni till oerfarna?

Låter som en kul vecka. Skippa cyklarna. Det blir troligen rätt meckigt att släpa på pendeln, bussar och båtar. Med en veckas tur och med barn i din ålder hade jag valt en bra kärra istället.( Typ barnvagn). Tips är att utgå från Dalarö. pendeln till Handen och därifrån buss till Dalarö. Därifrån finns det flera avgångar norrut mot Finnhamn. Ta en eller två övernattningar dit tex på Möja. Träffa vännerna på Finnhamn, ett par nätter där. Och sedan åter mot Huddinge via Vaxholm och Stockholm, en två nätter till på vägen. Blir ca en vecka och kanske tillräckligt för två barn som inte har tältat förut? Lycka till!!
 
Låter som en kul vecka. Skippa cyklarna. Det blir troligen rätt meckigt att släpa på pendeln, bussar och båtar. Med en veckas tur och med barn i din ålder hade jag valt en bra kärra istället.( Typ barnvagn). Tips är att utgå från Dalarö. pendeln till Handen och därifrån buss till Dalarö. Därifrån finns det flera avgångar norrut mot Finnhamn. Ta en eller två övernattningar dit tex på Möja. Träffa vännerna på Finnhamn, ett par nätter där. Och sedan åter mot Huddinge via Vaxholm och Stockholm, en två nätter till på vägen. Blir ca en vecka och kanske tillräckligt för två barn som inte har tältat förut? Lycka till!!

Ja kanske blir det meckigt med cyklar... en sån där ihopfällbar kärra kanske blir bra att ta med sig? Det skulle jag kunna ha användning för annars också tänker jag. Tack för tips om turer! En vecka är absolut nog för mina barn. :)
 
Ett par olika öar för övernattning tycker jag räcker. Annars så blir veckan bara en lång logistik och transportövning. Ornö + Utö eller Utö m fl + Nåttarö räcker gott.

Lycka till!

Thure
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.