Och vad är detta?

lagligt men omoraliskt?

Tyvärr är det väl så att om inte årsavgiften för ett domännamn betalas är det fritt att köpa det av någon annan såvida det inte finns tydlig koppling till ett företagsnamn (för att förhindra namn-kidnappning) men i detta fallet är det nog legalt - även om min personliga åsikt är att det är omoraliskt.
Vi är väl den första generationen som tvingas ta ställning till hur man ska hantera våra digitala spår efter döden - finns inte någon tjänst som kan stänga ner alla ens sociala medier enligt eget önskemål efter döden - en form av digitalt testamente?

/Patrik
 
Oklart

vad som kommer att ske här i varje fall för mig.

Om man tänker behålla tidigare hemsidor och kanske ha med någon liten reklamruta för att finanisera att domännamnet upprätthålles kanske det kan vara OK?

Att bevara tidigare hemsidor för eftervärlden liksom forumdiskussioner etc kan jag se klara poänger med. Mycket lär sparas på annat sätt har jag förstått. Nån som kan tipsa om hur man hittar tidigare sidor?

Thure
 
vad som kommer att ske här i varje fall för mig.

Om man tänker behålla tidigare hemsidor och kanske ha med någon liten reklamruta för att finanisera att domännamnet upprätthålles kanske det kan vara OK?

Att bevara tidigare hemsidor för eftervärlden liksom forumdiskussioner etc kan jag se klara poänger med. Mycket lär sparas på annat sätt har jag förstått. Nån som kan tipsa om hur man hittar tidigare sidor?

Thure

Testa:
http://www.archive.org/
 
Tycker du att det är kul att någon utnyttjar en död människans namn för att få fler träffar på sin hemsida?

Det var såna vibbar jag fick då jag snubblade över sidan, men givetvis kan det vara ett helt felakigt antagande.
Personen bakom sajten har tydligen klättrat Matterhorn med syrgas.
Oavsett hur det ligger till med webplatsen så är det intressant på sitt eget lilla vis. Det måste han vara ensam om :)

e42e2aa4185d3a5f922ef0036d61b0c9.jpg

Foto: Mikael Brodin
Här är Mikael Brodin vid Matterhorn, 2002.

http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=4842
 
Det var såna vibbar jag fick då jag snubblade över sidan, men givetvis kan det vara ett helt felakigt antagande.
Personen bakom sajten har tydligen klättrat Matterhorn med syrgas.
Oavsett hur det ligger till med webplatsen så är det intressant på sitt eget lilla vis. Det måste han vara ensam om :)

e42e2aa4185d3a5f922ef0036d61b0c9.jpg

Foto: Mikael Brodin
Här är Mikael Brodin vid Matterhorn, 2002.

http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=4842

Att hans dessutom ser ut att ha klättrat Matterhorn med TNFs gamla down suit gör det hela inte mindre spektaluärt. Fan va kallt det måste ha varit 2002... :D

Eller så har snott bilden från nätet och aldrig varit i närheten av något berg, men vad vet jag?
 
En intressant diskussion som handlar om nedvärdering.
-Som vanligt. Men givetvis är de kul med folk som snorklar med tungdyksuterustning.
Bara att axla domännamnet ställer ju krav. Hoppas han inte lägger ner pga av denna diskussion, då blir de ju liksom värre. Nae ni har rätt han borde skaffa en egen domän.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
adventureDave någon som vet var detta är någonstans.. Expeditioner 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.